21 במאי 2010

ציפורים יודעות מה טוב בשבילן.


...
ניסוי שנערך באונ' ניוקסל באנגליה הראה שציפורים מעדיפות גרעיני מזון רגילים על פני גרעינים אורגניים. הסיבה היא כנראה שהגרעינים הרגילים מכילים 10% יותר פרוטאינים (חומר מזין) מאשר האורגניים.
על בני האדם אפשר לעבוד עם הסיפורים על מזון "אורגני". על ציפורים יותר קשה. זה כנראה בגלל שהן אינן קוראות את העיתונות והספרות הנכונה, או אולי בגלל שיש להן שכל של ציפור.
יעקב

5 תגובות:

nil אמר/ה...

מאיפה הציפורים יודעות מה אחוז החלבון בגרעינים?
לפי דעתי פשוט האורגניים פחות ערבים לחיך הציפורים, בלי קשר ליותר חלבון או פחות.
חוץ מזה, אז מה אם יש בגרעינים אורגניים קצת יותר חלבון? אחוז החלבון הוא לא מה שגורם לאנשים לקנות מזון אורגני וגם אם נניח שכן, ההבדל הזה קיים רק בגרעיני חיטה מהסוג שנבדק במחקר.

יעקב אמר/ה...

עובדה שהציפורים יודעות איזה גרעינים מכילים יותר חלבון. הטבע, האבולוציה, בנה אותן כך שיבחינו איזה מזון יותר מזין בשבילן, כי מי שאוכל מזון יותר מזין שורד יותר טוב.

כמובן, מה שגורם לאנשים לקנות מזון אורגני זה לא תכולת החלבון. זה סתם אמונות טפלות. הציפורים אינן יכולות להרשות לעצמן את הלוקסוס הזה.

כמובן - מזון אורגני, כמו מכוניות חשמליות, זה לוקסוס שרק אנשים עשירים מעטים יכולים להשרשות לעצמם.

nil אמר/ה...

זו לא עובדה בכלל, העובדה היחידה היא שהציפורים מעדיפות את הגרעינים הרגילים, לגבי היכולת שלהן להבחין באחוז החלבון, זו כבר השערה לא ממש מבוססת ואם להתבסס על עקרון תערו של אוקם היא גם שגויה.
אני מסכים שכנראה אין יתרון במזון אורגני אבל המחקר הזה כלל לא עוזר לביסוס הטענה הזו.

יעקב אמר/ה...

אתה מעליב את האינטליגנציה של הציפורים.
הן כנראה טעמו מזה ומזה, והעדיפו מה שהעדיפו. זה לא מקרי - הם חזרו על הניסוי מספר רב של פעמים.

avi אמר/ה...

אפשר בקלות לתכנן ניסוי שבודק האם הציפורים אכן מעדיפות אחוז חלבון גבוה. יכול להיות שמה שהן מעדיפות זה מזון לא מעובד, נניח, או מינרלים מסוימים. נכון שקשה לעשות אנלוגיה מלאה להרגלי התזונה שלנו, אבל מדובר בעבודה מאוד מעניינת.