23 במאי 2013

הגנה מפני נזקי מזג האוויר

טורנדו קטלני עבר במדינת אוקלהומה בארה"ב, והשאיר אחריו הרס של שכונות שלמות, כולל שני בתי ספר ובית חולים אחד. עשרות או מאות בתים נהרסו כליל, 24 בני אדם נהרגו.

הטורנדואים היבשתיים האלה (השונים מהוריקנים שנוצרים באוקיינוסים) קטלניים במיוחד – הם נוצרים בפתאומיות ומתקדמים במהירות רבה. ההתראה שהשרות המטאורולוגי מסוגל להתריע היא של דקות אחדות בלבד לפני מעבר הסופה. באזורים המועדים לפגיעת טורנדו יש בדרך כלל בבתים מקלטים, או מרתפים, בהם ניתן לתפוס מחסה בהישמע האזעקה.


מסתבר שבאחד מבתי הספר לא היה מקלט. 7 תלמידים נהרגו באותו בית ספר, כי לא היה בו מחסה מוגן כראוי.
הממשל האמריקאי מבזבז עשרות או מאות מיליארדי דולר כדי להתגונן מבעיות אקלימיות שאלי תתרחשנה ואלי לא בעוד מאה שנה, אבל לא מוצא קצת כסף קטן כדי לבנות מקלטים בבתי ספר באזורים מוכי טורנדו! זה מה שנקרא: סדר עדיפויות אבסורדי.
כמובן, החשודים הרגילים, ממהרים להאשים את ההג"נ (התחממות הגלובאלית הנוראית) בכול תופעה, כמו הטורנדו האחרון. אבל, כול הנתונים מראים שהטורנדו הזה אינו יוצא דופן, סופות דומות מתרחשות כול שנה, ואין מגמה של עלייה במספר הטורנדואים הקטלניים במשך  חמישים השנים האחרונות, כמו שרואים בגרף. טורנאדו עוד יותר קטלני הכה ממש באותו מקום בשנת 1999, למשל.



יעקב

אין תגובות: