26 במרץ 2014

הסיר את שמו מדו"ח ה IPCC


קבוצת מדענים (?)  מה IPCC  מכונסת כעת ביפן כדי להשלים פרטי ניסוח אחרונים לדו"ח החדש שעומד להתפרסם ביום ב', 31 במרץ. הדו"ח הזה הוא הפרק על השפעות שינויי האקלים, והוא הפרק השני מתוך שלושה של הדו"ח החמישי של ה IPCC. הפרק הראשון פורסם לפני כמה חודשים, ונושאו היה – הידע המדעי אודות שינויי האקלים., כאמור הפרק השני – נושאו – פירוט השפעות – impacts . הפרק השלישי שיפורסם בעוד כחודש ידון בהמלצות לפעולה.

פרופסור ריצ'רד טול (כלכלן) הוא המחבר הקואורדינטור המוביל של הפרק הכלכלי בדו"ח זה. (lead co-ordinating author  - כינוי תפקיד במיטב העגה בירוקרטית). הוא היה מעורב בניסוח הסיכום למנהלים או קובעי מדיניות – מסמך חשוב (היחידי שנקרא). הוא ביקש כעת ששמו יוסר מרשימת המחברים כי הוא אינו מוכן לשאת באחריות לדברים שנכתבו. הוא טוען שהדו"ח כפי שמנוסח בטיוטות האחרונות מגזים בהפחדות, בהצגה של תוצאות מפחידות של ההתחממות - תוצאות המתוארות כאפוקליפטיות ( כלומר – של סוף העולם).
כבר בדו"ח הקודם של ה IPCC, בפרק על ההשפעות, התגלו שגיאות מביכות שפגעו באמינות הדו"ח. למשל – הטענה שקרחוני ההימליה עלולים להימס עד 2035 – שהתברר שהייתה שגויה לחלוטין. [מעניין: תמיד השגיאות נוטות לכיוון של הגדלת הנזקים וההפחדה, ולעולם לא בכיוון הפוך ].

טיוטות מן הדוח שהודלפו מנבאים שההתחממות הגלובאלית מעשה ידי האדם תגרום נזקים כבדים לכלכלה, תגרום לעקירת מאות מיליוני בני אדם, ותגרום לפרוץ סכסוכים אלימים.
פרופ' טול אמר: "המסר בטיוטה הראשונה היה שבאמצעות הסתגלות ופיתוח חכם ניתן לטפל כיאות בסיכונים של השפעות שינויי האקלים. הייתה דרישה שנפעל בהתאם (פיתוח חכם). המסר הזה נעלם לחלוטין מהטיוטה האחרונה שמדברת כולה על חומרת ההשפעות האקלימיות, ויוצרת תמונה אפוקליפטית (מפחידה). הטיוטה הזו היא הזדמנות שהוחמצה". [הוא כנראה מתכוון: הזדמנות שהוחמצה להציג תמונה יותר מאוזנת, כפי שהיה בטיוטה הראשונה].

ממשיך פרופ' טול ואומר ל BBC: "יש למשל הצהרה מאד אווילית - silly – האומרת שאנשים שחיים בארצות שקרועות במלחמות יותר פגיעים לפגיעות מזג האוויר. הדבר ללא ספק נכון, אבל אם תשאל אנשים בסוריה מה מדאיג אותם – נשק כימי או שינויי האקלים, ברור שהם יגידו נשק כימי. המשפט הזה מאד טיפשי". [כן... כן... מה הדאגה הגדולה של מיליוני הפליטים הסוריים והתושבים שחיים בערים חרבות תחת אש? ניחשתם: שינויי האקלים....]

פרופ' טול אינו מטיל ספק ששינויי האקלים נגרמים על ידי בני אדם, אבל הוא אומר שיש הגזמה בהצגת ההשפעות – impacts.

בוב ווארד, בשם החממיסטים, אומר ששאר 410 המדענים (?) שהשתתפו בכתיבת פרק זה לא התפטרו.
אנו כבר יודעים שה IPCC  הוא גוף תעמולתי שרואה כיעוד הגברת ההפחדה וההיסטריה החממיסטית. הוא מגזים בכול – בהצגת שיעור ההתחממות הצפוי, בהצגת רמת הוודאות המדעית, בהצגת ההשפעות, ואח"כ בעוד חודש, ימשיך בדרכו מהדוחות הקודמים ויציע "פתרונות" בלתי מעשיים, בלתי מועילים וחסרי שחר. נתראה בעוד חודש ונבדוק אם נבואתי זו תתגשם....

יעקב


2 תגובות:

גולן אמר/ה...

410 מול 1 - לא נראה לי שהתהודה שהתפטרות ה 1 מקבלת רלבנטית - תמיד יש כבשה שחורה, גם אם היא ירוקה

יעקב אמר/ה...

כול ה 411 נבחרו מראש על פי דעתם הקונפורמיסטית, כלומר - מראש לא נותנים דריסת רגל ב IPCC למי שלא תומך בקו ההפחדה האקלימית.
ה 411 אינם מדגם של כול המומחים הטובים ביותר שיש, הם רק כאלה שנרתמו ברצון והתלהבות למשימה הקדושה של ההפחדה. אז אחד מהם ערק מהעדר, כי הוא חשב שהם מגזימים יותר מדי.

יש עוד מאות או אלפים שמשמיעים אותה ביקורת, ובגלל זה לא פנו אליהם שישתתפו בכתיבת הדו"ח.

הדוחות האלה הם משחק אידאולוגי-פוליטי מכור מראש, וכלל וכלל לא דו"ח אובייקטיבי, עובדתי, אמיתי.