7 בינואר 2016

"רשות החשמל מכשילה את טורבינות רוח"


כך מאשים ארגון החברות לייצור אנרגיה "ירוקה" – דהיינו ארגון הטייקונים המתעשרים מסובסידיות ממשלתיות וסחיטת כספים מהאזרחים באמצעות הממשלה. הם מאשימים את רשות החשמל בכך שהם מאשרים תעריפים נמוכים מדי (סובסידיות קטנות מדי) – דהיינו – הם לא שודדים מספיק כסף מהציבור עבור ברוני הלופט-געשעפטן (עסקי הרוח). הם גם מאשימים את משרד המשפטים על שלא מאשרים הקמת מפלצות רוח בגובה 42 מ' אלא מקסימום 18 מ'. גם אלה וגם אלה הם פורונקל מכוער בטבע ובנוף. הלוואי שההאשמות מוצדקות!

אומר ח"כ יעקב פרי (יש עתיד): "התנהלות המשרדים כאן נעה בין חלם לטמטום". אז נשיב לו בסגנון בלתי-פרלמנטרי דומה: הדרישה לשוד הציבור למען הרס הטבע על ידי זריעת מפלצות רוח בשדות – תוך התעשרות יזמים מקורבים לצלחת על חשבון הציבור הוא שערורייה ממדרגה ראשונה ושחיתות איומה. ח"כ פרי מנסה לקדם את האינטרסים הכלכליים של מקורביו.

נציג רשות החשמל הגיב ואמר את הידוע והמובן מאליו: התעריף של טורבינות הרוח הוא גבוה פי חמש, לא מחשמל רגיל (לעומתו הוא גבוה פי 10) אלא לעומת חשמל מתחדש אחר (שמש). אין הגיון לסבסד טורבינות רוח בשיעור מאות מיליוני דולרים לשנה על חשבון הציבור.

ח"כ יעל כהן פארן ("הירוקים") אמרה: "אם רשות החשמל חושבת שלא צריך לפתח טורבינות רוח – שתגיד". צודקת! ( מקרה חסר תקדים. לא זוכר שאי פעם הסכמתי עם התבטאות של ח"כ יעל כהן פארן!). ראוי שהממשלה ורשות החשמל יגידו בפה מלא ובלשון ברורה: לא יהיו תחנות רוח בישראל. בניגוד ללוחות שמש – תחנות הרוח הם קוטלי ציפורים ומזהמי נוף והן גם רועשות. הם פגיעה בטבע ובבני האדם. (לוחות השמש הם בלתי מזיקים מבחינה סביבתית – וכול הרוצה להתקינם – יבורך – כול עוד זה לא על חשבון אחרים).

אנו לא חייבים להיגרר אחרי כול שטות שאופנתית בארצות אחרות. צריך להפעיל שיקול דעת עצמאי ולהטיל איסור מחלט על הקמת תחנות רוח בישראל.


יעקב

3 תגובות:

dan אמר/ה...

רואים שאין לך מושג על מה אתה מדבר

אנונימי אמר/ה...

הוא יודע טוב מאד על מה שהוא מדבר!!!
בוועדה המקומית לתכנון ובניה "מעלה גליל" מתקדמת תוכנית להקמת מספר רב של טורבינות רוח גדולות ובינוניות בגבולות היישובים חרשים, חלוץ, לבון, כיסרא ופקיעין.

לטורבינות רוח השפעה בריאותית מזיקה על בני אדם, חיות וצמחים ולמרות זאת הקטינו בישראל את טווח הביטחון ל-500 מ' ממקום יישוב בניגוד לטווח המקובל בעולם אשר עומד על בין 2 ל-3 ק"מ!

אנו בעד אנרגיה מתחדשת ושמירה על איכות הסביבה, אולם שמנו עצמנו למטרה למנוע הקמתן של טורבינות רוח במיקום אשר יזיק לנו.ולמה לא סולארי אתם שואלים? כי זה יותר זול כמובן...

למרות שנהוג לחשוב שהפקת חשמל מטורבינות רוח זאת דרך ירוקה שעדיפה על הדרך הקיימת היום, מתברר חד משמעית, במחקרים שעשו בארצות הברית ואירופה כי להפקת חשמל בדרך זו, יש השלכות הרסניות הן על המערכת האקולוגית והסביבה והן על בריאות בני האדם שמתגוררים בקרבת טורבינות המפיקות חשמל בדרך זו.

במקומות אחרים בעולם אנשים קמו ועזבו את בתיהם מבלי יכולת למכור אותם. פרוייקטים מסוג זה מתאימים אך ורק למקומות נידחים ומרוחקים ממקומות ישוב ולבטח לא מתאימים למדינה קטנה וצפופה כמו שלנו.

עזרו לנו להציל את הרכס שלנו ולמנוע הקמת חוות טורבינות רוח שיהרסו את הגליל היפה שלנו ובריאות הילדים שלנו!!
http://www.atzuma.co.il/savingalil

יוסי אבו אמר/ה...

אכן רתימת אנרגיית רוח אינה מתאימה למדינה שלנו, ורתימת אנרגיה סולארית עדיין לא הגיעה לשלב מתקדם טכנולוגית ומשתלם כלכלית. בינתיים אנו צריכים לתעל את המשאבים שלנו לפיתוח טכנולוגיות ירוקות ושימוש חכם במשאבים שיש לנו.