15 במאי 2016

דלק פחמי יספק 75% מהאנרגיה ב 2040


מנהל מידע האנרגיה של ממשלת ארה"ב מפרסם תחזית צריכת אנרגיה לשנת 2040.



ה EIA   צופה גידול של 48% בצריכת האנרגיה העולמית, בין השנים 2012 ל 2040. מרבית הגידול יבוא בארצות מתפתחות כמו סין, הודו ואחרות. הארצות המפותחות (העשירות) הגיעו לרוויה, הן צורכות הרבה אנגריה כבר עכשיו ולא זקוקות להגדלת הצריכה. אוכלוסייתן לא גדלה, כלכלתן לא מתפתחת, ואת מרבית המפעלים הן מייצאות לחו"ל. לכן – הצריכה של אנרגיה גדלה בארצות העניות, ולא גדלה במפותחות.
מקורות האנרגיה ב 2040 יהיו (לפי תחזית זו) 75% פחמיים – דהיינו נפט, גז ופחם. השימוש בפחם יגדל יחסית מעט, בעיקר בשנים הראשונות ואח"כ יתייצב, השימוש בנפט וגז יגדל הרבה יותר. גם השימוש באנרגיה גרעינית יגדל, אבל מעט, ורק בחלק המאוחר של התקופה ( 2030-40).

למרות סובסידיות ענקיות והוצאה גדולה מאד, יספקו המקורות המתחדשים רק חלק קטן מהאנרגיה. למרות כול הדיבורים היפים והסכמי פאריס, והיעדים הנעלים של 100% אנרגיה מתחדשת, 80%, 50% וכו', זה לא יקרה. כול היעדים האלה הם יעדי סרק, לא חשוב כמה כסף יוציאו על זה. כול הכספים האדירים שכבר הוצאו (לפחות טריליארד דולר עד כה) לא הניבו שום תוצאות.

ב 2040, יותר מ 75% מהאנרגיה תהיה ממקורות פוסיליים (פחמיים), השאר – חלק מאנרגיה גרעינית – כ 6%, ומהאנגריה המתחדשת ( 19%) – כ 75% תהיה מסכרים הידרו גדולים וותיקים. רק כ 5%-6% מהאנרגיה תהיה משמש ורוח – שהם המקורות שבהם משקיעים את כול המיליארדים, והם המקורות המתחדשים היחידים שיכולים (לכאורה) לצמוח.  כול ההשקעה העצומה שהייתה ועוד תהיה לא תניב תוצאות, כי המקורות האלה דלים. כול הדיבורים על "אנרגיית העתיד" הם חלומות מנותקים מהמציאות.

יעקב

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לתחזיות של EIA אין קשר עם המציאות.

אל תאמין לי, רק תבדוק את התחזיות שלהם לגבי היקף הפקת החשמל משמש בעשור האחרון - הם טעו בפקטור של 10.

יעקב אמר/ה...

ובכול זאת אנרגיית השמש מפיקה, כיום אולי 1% או 2% מהחשמל בארה"ב. אז איפה ה"פקטור שך 10" ?