27 במאי 2016

להרחיק טורבינות רוח מהישובים.


טורבינות הרוח משחיתות את הנוף, מפיצות רעש מזיק, ומהוות מטרד וויזואלי (ריצוד). מסיבות אלה אסור להקים טורבינות בקרבת ישובים ובתי מגורים של אנשים.

בבוואריה שבגרמניה חוקקו חוק שהמרחק המינימלי של טורבינת רוח מבתי מגורים חייב להיות מינימום 10 פעמים הגובה. טורבינות מודרניות גובהן בסביבות 200 מטר, ופירושו שחייבים להרחיקן לפחות 2 ק"מ מיישובים ובתים. חוק זה יקטול את מרבית הפרויקטים המתוכננים של תחנות רוח בבוואריה, שמיושבת בצפיפות. החוק אושר על ידי בית המשפט העליון שם.

בגרמניה כולה בנו כבר כ 26,000 טורבינות, בהספק מקסימלי (רק כאשר הרוח נושבת, כ 25% מהזמן) של כ 85 GW. מרבית תושבי גרמניה אינם ברי מזל, במחוזותיהם לא היה קיים החוק הזה, והרבה תושבים נאלצים לחיות עם המטרד של הרעש והריצוד והפגיעה בעצבים ובבריאות של תחנות הרוח. ערך בתיהם ירד לאפס, כי איש אינו מוכן לקנות בתים בצל תחנות הרוח.

גרמניה מוציאה כ 25 מיליארד אירו על סובסידיות ירוקות לשמש ורוח, אבל הפליטות שלה לא ירדו ב 7 השנים האחרונות. הכסף נשפך לריק.

בינתיים, בארץ, אישרו אישור מותנה, הקמת שתי חוות של טורבינות רוח, אחת ליד קיבוץ מעלה גלבוע, והשנייה באזור יער יתיר, בדרום. מיותר לציין שתחנות הרוח האלה מיותרות לגמרי, הן מייצרות כמות זעירה של חשמל  - 75 MW, כאשר הרוח נושבת, כ 25% מהזמן בלבד, ולאוו דווקא כאשר צריכים את החשמל. אבל – חייבים להקפיד להרחיק את התרנים לפחות 2 ק"מ מבתי היישובים. נקווה שרשויות התכנות, האמורות לתת אישורי בנייה לפרויקטים יהיו ערים לבעיה ויקפידו על כך.

חוץ מזה תחנות הרוח מזהמות את הנוף וקוטלות אלפים או עשרות אלפים של ציפורים, אבל, לנוף ולציפורים עדיין אין חוקים שיגנו עליהם.

יעקב






5 תגובות:

איל אמר/ה...

בגלבוע הטורבינות כבר מסבתובבות...

נוגה אמר/ה...

מרבית התכניות שמקודמות בישראל מציעות למקם טורבינות גדולות במרחקים של מאות מטרים ספורים מבתי מגורים.
https://www.facebook.com/IsraelWind

Yoav אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
יואב אמר/ה...

איזור רמת תפן מתכוונים להקים עשרות טורבינות, בסמוך ליישובים.
הטורבינות מוקמות על אדמות פרטיות של אנשים שלא מבינים את המשמעות של המפגע העצום הזה כפי שמתואר בכתבה הזו.
המדינה פישלה כאשר נתנה היתר להקמת הטורבינות בהתייעצות בעיקר עם יזמי הטורבינות, אולם עוד ועוד עדויות מכל העולם מוכיחות כי אין להתיר בניית טורבינות בסמוך ליישובים,
הדבר הינו מטרד עצום ונזק בריאותי וכן וימנע התפתחות עתידית של האיזור.
נא חתמו על העצומה המתנגדת לכך:
http://www.atzuma.co.il/savingalil

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

יעקב יקר,
"...גרמניה מוציאה כ 25 מיליארד אירו על סובסידיות ירוקות לשמש ורוח, אבל הפליטות שלה לא ירדו ב 7 השנים האחרונות. הכסף נשפך לריק...."
המשפט הזה קצת תמוה לי.
אולי הפליטות לא ירדו, אבל לפחות הם לא עלו?...
אולי החשמל הרוחני איזן את המצב ומנע עלייה מתבקשת והגיונית בפליטות הפחמן בהתאם לגידול באוכלוסיה הגרמנית?
דורש הבהרה.