13 בספטמבר 2020

שוב שריפות יער בקליפורניה

שריפות גדולות וחמורות. ומה עוד חדש? וגם שריפות במדינות הסמוכות אורגון וואשינגטון. אסון גדול.

 


הנשיא אובמה ואנשי השמאל מנצלים כול תופעת טבע למטרות פוליטיות. השריפות רבות והן אכן אסון. יש הרוגים ומאות או אלפים של בתים נשרפו. מעבר לזה יש עשן סמיך שמכסה ערים רבות. לא נעים.

אז - זועקים התעמלנים: שינויי אקלים! תצביעו למפלגתנו - רק אנחנו נציל את האקלים וכך יעלמו השריפות. איזו דמאגוגיה! איזו שטות!

מי המפלגה ששלטה בקליפורניה שלטון בלתי מעורער כול השנים? נכון ניחשתם (אלה שצועקים הכי חזק).

כותב המצייץ (תמונה למעלה):

 "אני חי בקליפורניה. מי קובע את המדיניות בכול השנים? ה"ירוקים" מודאגי הסביבה. שריפות מבוקרות? [שיטה לדילול הקוצים והעשב היבש כדי למנוע התפשטות שריפות] לא! פוגע באיכות האוויר. כריתת עצים מבוקרת [לקיטון צפיפות העצים ביער] ? לא! זה פוגע בינשופים. השקעה בהחלפת קווי חשמל ישנים? [קרעים בחוטי חשמל הציתו שריפות] לא! אנו משקיעים בחוות רוח."

יש צעדים פשוטים ומיידיים שאפשר וחייבים לנקוט כדי להקטין את נזקי השריפות. למשל: יש ישובים (בתים) בתוך היער או בשוליו שנשרפו בשריפות. לא הגיוני. מה הבעיה לנקות פס אש ברוחב - נניח 100 מ' - מסביב ליישוב. לעשות דרך פטרולים וכיבוי אש מסביב שתהיה גישה למכבי אש. שלא יהיו בפס זה לא עצים ולא שיחים ולא קוצים. רק דשא למרעה. זה לא קשה, זה לא מסובך, זה לא יקר. בטח שהרבה יותר זול מאשר לשלם פיצויים על בתים שנשרפו. פס אש כזה ימנע משריפת יער לפגוע בישובים.

הזעקה על שינויי אקלים היא מטופשת בכמה רמות. כי אפילו אם נניח שיש התחממות גלובאלית והיא מגבירה את השריפות, הדבר לא רלוונטי למלחמה באש. אפילו יבנו עוד מיליארדים של לוחות שמש ויעמדו ביעדים דמויניים כמו הסכמי פריז - הרי במקרה הכי טוב יעצרו (אולי) את ההתחממות, כלומר יגבילו את שיעורה. בשום מקרה - אף אחד לא מדבר ולא חולם על חזרה אחורה והתקררות. אז יוצא שבעתיד הנראה לעין של כמה עשרות או אפילו מאות שנה קדימה יצטרכו לחיות עם (לפחות) המצב הקיים כבר היום - כלומר עם השריפות. חייבים לכן לנקוט צעדים ממוקדים להקטנת הנזק של השריפות - כמו שבילי אש - ולא לבלבל את המוח עם שינויי אקלים שבשום מקרה לא יקטינו את האסונות של השריפות.

במקום לנקוט בצעדי הזהירות הפשוטים המתבקשים כדי למנוע נזקים משריפות יער בוכים על "שינויי האקלים" וקוראים להצביע "למפלגה הנכונה" - כאילו שמפלגה זו או אחרת תעצור את שינויי האקלים שבכלל לא קשורים לשריפות הטבעיות שתמיד התרחשו. וארגוני הסביבה שדעתם בוודאי ובוודאי שולטת בקליפורניה המתקדמת והירוקה - מתנגדים לכול צעד מנע פשוט בטענות שונות ומשונות ורק דבר אחד הם יודעים: לצעוק בקולי קולות "שינויי אקלים".

 

יעקב