22 ביוני 2021

80% מהאנרגיה ממקורות פוסיליים, כמו לפני 10 שנים.

מקורות אנרגיה פוסיליים (פחם, נפט, גז) סיפקו בשנת 2019 80.2% מהאנרגיה , לעומת 80.3% בשנת 2009. חלקה של האנרגיה המתחדשת גדל מעט - מ 8.7% ב 2009 ל 11.2% ב 2019.

אל תתרשמו מחלקה של האנרגיה המתחדשת ומהעלייה הקטנה בחלקה - זה כולל פריטים מטורפים כמו "ביומסה" שהיא שריפת היערות בכבשני תחנות הכוח, ואתנול - שהוא שהוא שריפת המזון שלנו במנועי המכוניות, וגם סכרים ההידרו-אלקטריים שנבנו לפני 50 שנה (ולא בונים יותר).

עובדה היא שלמרות עשור של עבודה מאומצת והשקעה גדולה, עשור של התקנה של מיליארדים לוחות שמש ומאות אלפים של טורבינות רוח - חלקם של הדלקים הפוסיליים באספקת האנרגיה הדרושה לאנושות נשאר בדיוק אותו דבר - מעל 80%. לא עזרו ועידות האקלים ההמוניות, הרטוריקה הלוהטת, הסכמי פריז, הכרזה על יעדים יפים,  חקיקה על אפס פליטות… תכניות יפות…  הכול דיבורים ריקים. מדיבורים לא יכולה לצאת אנרגיה - ולא יצאה, ולא תצא. 

יגידו החסידים "לא עשו מספיק"... עשו כמה שאפשר… בעשור האחרון היו עיקר ההתקנות של רוח ושמש והתקינו הרבה!. כאמור התקינו כ 2.5 מיליארד לוחות שמש וכמה מאות אלפים טורבינות רוח… השקיעו באנרגיה מתחדשת כ 3 טריליארד דולר. האמת היא - לא משנה כמה השקיעו וכמה התקינו. ברזלים (וזכוכיות) אלה מפיקים מעט מאד חשמל. אתה לא יכול לרמות את חוקי הפיזיקה או לגבור עליהם באמצעות פטפטת, רטוריקה, ועידות, יעדים וחקיקה. אתה לא יכול להפיק אנרגיה מפטפוטים, גם אם אתה מאד משתוקק.

כל הסיפור על אנרגיה מתחדשת מבוסס על שקר ובורות והונאה עצמית.

יעקב

 

תגובה 1:

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

מעניין מה שאתה כותב יעקב.
ב- 2009 היו פחות אנשים בעולם ונדרשה פחות אנרגיה.
ב- 2019 היו יותר אנשים בעולם ונדרשה יותר אנרגיה.
אז ההישג פה הוא שלמרות הגידול באנשים, מ- 2009 ועד 2019, חלקה של האנרגיה הפוסילית מתוך המאזן הכולל ב- % נשמר... וזאת למרות שהיה צריך יותר ממנה.
אולי האנרגיה הפוסילית לא ירדה ב- %, אבל לפחות היא שמרה על מעמדה, שזה כבר איזושהיא הצלחה... לא?
מה שאומר שחלקה של האנרגיה המתחדשת עלה.
זה לא נוגד את הטענה שלך?...