15 בפברואר 2010

השקעה באנרגיה סולארית – בזבוז כסף



כך אומרים מומחים מפורום האנרגיה בישראל, כפי שמדווחת יעל דראל בואינט.

במכתב ששיגרו הבוקר (ב') מומחים, מדענים ומפתחי טכנולוגיות מהפורום לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הם כותבים כי "מדיניות הממשלה בתחום האנרגיות המתחדשות הינה בזבוז כספי הציבור". במכתב הם מציינים כי הסיבה המרכזית לכך היא ההשקעה הרבה בהקמת מערכות פוטו-וולטאיות - מערכות שהטכנולוגיה שלהן נחשבת ליקרה ביותר ובעלת הנצילות הנמוכה ביותר.  
לדבריהם, יש להעדיף טכנולוגיות שנצילותן גבוהה, דוגמת הטכנולוגיה התרמו-סולארית למשל, שהשימוש המרכזי בה בישראל צפוי להיות במסגרת תחנת הכוח הסולארית באשלים. במכתב קוראים חברי הפורום לממשלה "לאמץ מדיניות השקעה מושכלת באנרגיה מתחדשת, על פי סדרי עדיפויות ברורים ושיקולים ארוכי טווח לניתוב כספי העתק המושקעים באנרגיות מתחדשות".
על פי החישובים שביצע בנושא ד"ר שחר דולב, נמצא כי תנובת סך כל המערכות תעמוד על כ-640 מיליון קוט"ש בשנה. "בשנת 2020, על פי תחזיות חברת חשמל, יעמדו הביקושים במשק החשמל על 82.4 מיליארד קוט"ש. מכאן כי כלל המערכות הפוטו-וולטאיות תספקנה כ-0.77 אחוזים בלבד מהביקושים, תמורת 6 מיליארד שקלים", נכתב.
המסקנות מצביעות על כך שקידום התייעלות אנרגטית במשק תחסוך 4 מיליארד שקלים ובתוך כך תשיג יותר יעדים בתחום האנרגיה. הסיבה לכך לדבריהם נעוצה בראש ובראשונה בבחירת הטכנולוגיה: הטכנולוגיה הפוטו-וולטאיות (PV) נחשבת ליקרה ביותר ובעלת נצילות השטח הנמוכה ביותר מבין הטכנולוגיות להפקת אנרגיה מתחדשת - ולפיכך הבזבזנית ביותר במשאבי קרקע.

אנו כמובן כתבנו מספר פעמים אותו דבר – על סמך מחקרים ונתונים ממדינות אחרות, כולל כאלה, כמו גרמניה וספרד, שכבר התקינו כמות גדולה של מתקנים סולאריים.

יעקב

2 תגובות:

שגיב אמר/ה...

מסכים בהחלט.. טכנולוגיה תרמו-סולארית
מוכיחה את עצמה נכון להיום כיעילה בעשרות אם לא מאות אחוזים ודורשת פחות שטח נתון שהכרחי להתחשב בו במדינתנו הקטנטונת

שגיב אמר/ה...

מסכים בהחלט.. טכנולוגיה תרמו-סולארית
מוכיחה את עצמה נכון להיום כיעילה בעשרות אם לא מאות אחוזים ודורשת פחות שטח נתון שהכרחי להתחשב בו במדינתנו הקטנטונת