29 בנובמבר 2010

ועידת קנקון דועכת.


ועידת קופנהאגן התקיימה בשנה שעברה בקול תרועה גדולה, בנוכחות 40 אלף צירים ואורחים מ 200 מדינות, כולל עשרות ראשי מדינות ביניהם שני הנשיאים שלנו, פרס ואובמה. כול אלה הגיעו בעשרות (או מאות) מטוסים פרטיים וצרכו אלפי טונות של מזון ומיליוני חביות שמפניה.
הם השיגו את מטרתם העיקרית, נאמו, בזבזו כסף, בילו, וחזרו הביתה לאחרי מסכת פטפוטי סרק והבטחות ריקות מתוכן. לאחר טכס הסיום המרגש הם נשבעו, עם דמעה בעיניים: "נתראה בשנה הבאה בקנקון".

ועידת קנקון נפתחה היום בקול דממה דקה. איש לא שמע עליה, שום ראש מדינה לא בא, איש אינו תולה בה תקוות.

כולם מבינים עכשיו שאין סיכוי לחסום את סין, ואת הצמיחה הכלכלית שלה המונעת בפחם. פשוט אין אנרגיה אחרת, כרגע, ואין אפשרות להגיד לסינים או להודים "תישארו עניים". פרוטוקול קיוטו העקר מסתיים, ולא יהיה אחר. הדבר האחרון שמרבית הצירים מנסים "להציל" זה 100 מיליארד דולר שארה"ב ואירופה הבטיחו להעביר למדינות ה"מתפתחות" בשביל "אנרגיה ירוקה". הכסף (לא המצפון הירוק) היה הדבר שמשך את כול החברים הרבים מהעולם "המתפתח" (קרי המפגר), לוועידות האלה מהתחלה. עם המשברים הכלכליים במערב אין סיכוי, כרגע, שמישהו יעביר כסף במתנה לאחרים. אין כסף. בשביל מה מתקיימת בכלל ועידת קנקון? איש אינו יכול להצביע על סיבה טובה, אבל הצירים התרגלו לבילויים שלהם, אז הם באים, על חשבון הברון.

הסוציולוג דני רובינשטיין מספר לנו בוויאנט שבשנה האחרונה הייתה ירידה בפליטות הפד"ח, בס"ה העולמי, של כ 1.1%, שהורכבה מירידה משמעותית במערב (6-8%) , ועליה גדולה בסין (9%). הירידה במערב נבעה מירידה בפעילות הכלכלית, ומסגירת בתי חרושת והעברת הייצור לסין. (אני חושד שחלק מהירידה המדווחת היא הנדסת מספרים או פברוק נתונים).
הייתה גם ירידה גדולה בתעמולת ההפחדה החממיסטית, יותר ויותר אנשים מבינים שתיאורי האסונות מוגזמים ביותר ובלתי מדעיים, שהפתרונות "הירוקים" (שמש ורוח) לא עובדים, ויש בעיות חמורות יותר לטפל בהן (המשבר הכלכלי).
החממיסטים חטפו מכה תעמולתית בקליימטגייט, כאשר תמרוניהם הבלתי כשרים ובלתי מדעיים נחשפו, והם איבדו את המומנטום הפוליטי.
נקווה שועידת קנקון תהיה הוועידה האחרונה בשרשרת הטיפשות הבזבזנית הזאת (היא ה 16 במספר).
יעקב

אין תגובות: