1 בנובמבר 2010

אנרגיה סולארית בגרמניה – חלומות ומציאות.

הנה מאמר המביא נתונים על אנרגיה סולארית בגרמניה, כולל הרבה קישוריות לאתרי נתונים ולמחקרים רבים בנושא.
הוא מתרכז בנושא אחד – FIT feed in tariffs – התעריף שמשלמות חברות החשמל עבור חשמל סולארי המופק מקולטים פוטו-וולטאיים המותקנים על גגות וחצרות של אנשים פרטיים. השורה התחתונה: זה עולה הרבה מאד כסף ומפיק מעט מאד חשמל.

גרמניה הכריזה על מדיניות לפיה חברות החשמל חייבות לקנות אל כול החשמל המופק על ידי אנשים פרטיים מקולטים PV  - photo-voltaic במחיר של כ 54 סנט לקילווט, לעומת מחיר של כ 22 סנט שבו הן מוכרות את החשמל ללקוחות. את ההפסד מפזרים בין צרכני החשמל על ידי העלאת התעריפים לכולם.
אצלנו משלמים עבור חשמל כזה פי 6 מהמחיר לצרכן, אבל הטילו מגבלה על הכמות הכוללת היכולה ליהנות ממחיר מסובסד זה. בגרמניה אין מגבלה, ואנשים מתקינים קולטים בקצב גבוה, כי זה יוצר רווחים נאים למשקיע על חשבון שאר האנשים, צרכני החשמל.
עד 31 באוגוסט 2010 הותקנו בגרמניה כ 525,000 מערכות סולאריות כאלה, בהספק נומינאלי של 14,680 מגווט (כלומר – הספק, כאשר השמש זורחת).

ההתקנות שנעשו משנת 2000 (כאשר החלה תכנית הסובסידיות) ועד 2009  עלו למתקינים כ 69 מיליארד דולר. התעריף הגבוה מובטח ל 20 שנה, לפיכך מעריכים שהעלות לצרכנים, עד שנת 2029 תהיה כ 73 מיליארד דולר.

ייצור החשמל בגרמניה, ב 2009, היה 594,100 ג'יגה-וט-שעה ( גו"ש ( מזה – 6758  גו"ש סולארי – שהם כ 1.1% .
בשנת 2009 הוציאו חברות החשמל כ 3.54 מיליארד דולר עבור חשמל סולארי – שהם כ 0.54 דולר לקוט"ש. באותו זמן הן קנו, מתחנות כוח רגילות, חשמל במחיר 0.058 דולר בשעות רגילות ו 0.075 דולר בשעות עומס – זהו מחיר השוק של החשמל, לפני הוצאות החלוקה ללקוחות. כלומר: החשמל הסולארי עלה לחברות החשמל בערך פי 10 מהחשמל הרגיל.

לשם השוואה: בארה"ב היו, בסוף 2009, רק 1256 MW חשמל PV, ועוד כ 400 MW חשמל סולארי מתחנות כוח גדולות.

חשבון אחר מראה שחברות החשמל יכלו לקנות את החשמל הרגיל, בשעות שיא, עבור מחיר של 0.75 מיליון דולר ליום, לעומת המחיר של 5.4 מיליון דולר ליום ששילמו עבור החשמל הסולארי PV שנאלצו לקנות לפי חוק.

הזמינות של החשמל הסולארי אינה מובטחת והיא לסירוגין (תלוי בשעה ובמזג האוויר), לכן חייבות חברות החשמל להבטיח את האספקה ממקורות רגילים (פחמיים, הידרו וגרעיניים), וכאשר מגיע החשמל הסולארי עדיין פועלות תחנות הגיבוי, כך שהוא לא חוסך הרבה פליטות. אפילו אם יש חסכון קטן בפליטות פד"ח, הרי המחיר עבור חסכון זה הוא אסטרונומי.

כמו כול מדיניות של סובסידיות, גם זו אינה יכולה להימשך לנצח. הכסף של הממשלה אינו אינסופי. ממשלת גרמניה אכן הכריזה על ירידה במחיר ה FIT בשנה הבאה, דבר שכנראה יביא לירידה בהתקנות PV. כלומר – החשמל הסולארי יישאר באזור ה 1-2%  מהצריכה, ולא יתרומם מעבר לזה.
ובאשר למקומות העבודה שקיוו שהאנרגיה המתחדשת תיצור – רוב מקומות העבודה נוצרו בסין, כי שם מייצרים את כול הפאנלים הסולאריים ואת המתאמים שמרכיבים את המערכות האלה.

מפליא הוא כיצד מנהיגים פוליטיים מתעלמים מכול נתון הנדסי-כלכלי, מכול שיקול מעשי, והולכים שולל אחרי רעיונות רומנטיים התלושים מהמציאות כמו "קולט פוטו-וולטאי על כול גג" ושאר הפנטזיות של האנרגיה המתחדשת...
יעקב

תגובה 1:

מאי אמר/ה...

מה זה "הארציזם"?

HAARETZISM:


אתר השנאה של הארץ, גזענות אנטי-יהודית, בדויות, חצי אמיתות, תומך בטרור, גזענות שווא:

אתר "הארץ" הבלתי מהימן אשר מתחילת שנות האלפיים מגזים בשיטתיות, המציא לעתים קרובות "חדשות מזויפות" , בדה עובדות (לפעמים התנצל בצורה חלשה ורק לאחר שהשקר כבר הופץ באופן נרחב) ומצדיק ההתקפות הערביות הגזעניות האנטי - יהודיים, ומתייגים ב"גזענות" דוקא אלה שחוששים מההתקפות הגזעניות, בעצם.
באופן כללי, "הארץ" עושה שימוש בטרמינולוגיה של מילים גדולות כמו "גזענות" ו"פשיזם" אפילו כשאינם קשורים (יש שהבהירו שזה מיועד לקליקים לפיתיון - בייט קליקס). האתר הסית שוב ושוב לאלימות. ומעל הכל, הפיץ שנאה כלפי יהודים, כולל קריקטורות שנאה מרושעות. האתר מצוטט באופן נרחב על ידי ניאו-נאצים. וכל האמור לעיל "הארץ" עסק ועוסק בפנאטיות. בקנאותו הוא אף משכתב את ההיסטוריה מחדש.

HAARETZISM

: Haaretz hate site, anti-Jewish racism, fabrication, half-truths, pro-terror, false Racialization:

Since, especially, the early 2000s' unreliable Haaretz has been systematically exaggerating, often invented fake news, fabricating facts (sometimes apologizing weakly and only after the falsehood was widely disseminated) and apologetic for racist Arab attacks targeting Jews, yet slapping falsely the "racism" label exclusively on those that fear the very racist attacks. In general, using big words terminology like "racism" and "fascism" when not even related (some stated, it's intended for bait clicks). It has incited repeatedly for violence. And above all, has been spreading hatred against Jews, including vile hate cartoons. It's widely quoted by neo-Nazis. And all of the above, with a fanaticism. In its zealotry, it even rewrites history.

Hate And A Racialization Earoneous Termimolgy Zone.

__

Harm.
Hate.
Hostility.
Hoax.
Humbug.
hoodwink.
Hatched.
Half-truths.

History-rewriters.

________

Artificial.
Altering.

Aberrant.
Abhorrence.

Animus.
Animosity.

_______

Racist.
Racializations.
Arouse.
Rancor.
Repugnance.
Revulsion.
Red herring.
Rewriting.

______

Erroneous, ersatz.
Erroneous-editors.
Eagerness.
Exaggeration.
Erratic.
Enmity.
Enmity-effortfully.
Egging-on-Encourage-Enmity.

____

Trolls.
Trump-up.
Text-To-Tap-In...
Tar, Tarnishing.
Twisted-Terminology.

___

Zealots-Zone.
Zero, Zilch.