16 בנובמבר 2010

שימוש בפחם בארצות מתפתחות.

הנה גרף מעניין המראה התפתחות השימוש בפחם בארצות מתפתחות (סין, הודו, אפריקה).

יש לזכור גם שהשימוש בפחם בארה"ב מספק רק חצי מהחשמל (והרבה פחות מהצריכה הכוללת של האנרגיה). השימוש בפחם בסין מספק משהו כמו 80% מצרכי האנרגיה שלהם. (השימוש בנפט, גז וגרעין הוא נמוך בהרבה מאשר בארה"ב).

על רקע גרף זה שימו לב למילות הפרשנות של משקיף בריטי:
"אנו בבריטניה השקענו כמה מיליארדים באנרגיה מתחדשת, והתחייבנו לכמה עשרות מיליארדים בסובסידיות לעתיד. כך עשו גם האירופאים (אם כי הם התחילו לקצץ בסובסידיות מפני שהם מבינים שאי אפשר להמשיך – אין כסף ואין תועלת). ההשפעה של כול ההשקעות האלה היא אפס מחלט. זה אפילו לא מתחיל להזיז את המחט בשעון הפליטות כלפי מטה.
המדינות שבגרף צרכו לפני 20 שנה פי 1.5 פחם מאשר ארה"ב, היום הן צורכות פי 4. אם ארה"ב תפסיק, באופן מוחלט, את כול פליטות הפד"ח, הארצות המתפתחות ישלימו את החסר תוך 5 שנים. צריך להפסיק את תכניות הסבסוד של האנרגיה המתחדשת (שמש ורוח), אין להן שום השפעה בכלל....
(במאמר מוסגר: עד היום הן לא הביאו לשום הפחתה בפליטות, אחרי 10 שנים של מאמץ. יעקב).

חדלו "מחשיבת קסם" ... העולם לא יפלוט פחות פד"ח בעוד 30 שנה, הוא יפלוט יותר, הרבה יותר, בגלל אפריקה, סין והודו. אם נגזר עלינו להיצלות (בגלל ההתחממות) אנו ניצלה, לא נימלט מזה. אין שום מקור אנרגיה חלופי שיכול לשנות את המצב הזה (חוץ מאנרגיה גרעינית, וגם זה לא בטווח של 30 שנה).
לכן, עלינו (באנגליה, אירופה, ארה"ב) צריכים לחדול מהניסיונות האבודים.
אין בזה כול תועלת, זה עולה כסף ומקומות עבודה. מוטב שניצלה עשירים מאשר עניים. העושר לפחות יקל על צעדי ההסתגלות.
יעקב



אין תגובות: