30 בינואר 2012

הנתונים אינם מדאיגים.



אנו בודקים את התחזיות של מודלים אקלימיים חממיסטים מול הנתונים האחרונים, המעודכנים והטובים ביותר. למזלנו, התחזיות של המודלים כולן שגויות. למה?
המדענים הספקנים אמרו זאת כול הזמן, החממיסטים סירבו לשים לב.

החממיסטים אומרים שהכפלת ריכוז הפד"ח ל 560 חלקים למיליון (בסוף המאה ה 21), תגרום, באופן ישיר, להתחממות של כ 1.1 מעלה, אבל, בגלל היזון חוזר (פידבק) חיובי, מצד אדי המים, תהיה ההתחממות בפועל פי שלוש מזה, כלומר – כ 3.3 מעלות. המדענים הספקנים אומרים שאין סימוכין מדעיים להנחה של היזון-חוזר פי 3, וההיזון החוזר כנראה שלילי, ושעורו 0.5, כלומר ההתחממות הצפויה לאחר היזון חוזר היא רק כ 0.5 מעלה.

בואו נראה מה אומרים הנתונים (המדידות).


התחזיות של המודלים לא השתנו במרוצת הזמן, ההנחה לפיה הם נבנו היא שהרגישות האקלימית היא 3.3 (ההיזון-החוזר חיובי בשיעור 3).
כאן בציור רואים תחזיות של המודלים של ד"ר האנסן משנת 1988, השנה בה פרצה בהלת ההתחממות, לאחר הצגת הגרף שלמעלה בעדות בקונגרס בארה"ב. הגרפים הצבעוניים מציינים את התחזיות של המודלים לעליית הטמפרטורה, לפי קצב עליית ריכוז הפד"ח, בשלוש אלטרנטיבות. בפועל ריכוז הפד"ח עלה לפי הגרף האדום, כלומר לפי התחזית המקסימלית. אבל הטמפרטורות האמיתיות, המצוירות בקו השחור, יותר נמוכות מאשר שלושת התחזיות האפשריות של האנסן. תחזיות המודלים אינן מתיישבות עם מה שקורה באמת.


בציור הזה רואים את תחזיות המודלים כפי שהופיעו בדו"ח הראשון של ה IPCC בשנת 1990, לעומת טמפרטורות מדודות מאז. אין התאמה, המודלים מגזימים.

יש עוד דוגמאות במאמר לאי התאמה בין תחזיות המודלים למציאות. על סמך מדידות הטמפרטורות המדויקות למדי, ב 20 השנים האחרונות אנו יכולים להגיד בבירור שההתחממות שחוזים המודלים האקלימיים של המדענים המודאגים התבדו. הסיבה היא שהבסיס (הערכה על רגישות האקלים לתוספת פד"ח) שלפיו נבנו המודלים אינו נכון.

ד"ר אוואנס היה מדען ראשי של המשרד לשינוי האקלים באוסטרליה בין 1999 עד 2005, וחלקית בין 2008 ל 2010. הוא היה מודאג מההתחממות הגלובאלית, אך עם הזמן ועם הצטברות הנתונים הוא ראה שאין מקום לדאגה, והספקנים יותר קרובים לאמת.
יעקב

אין תגובות: