24 בינואר 2012

ספגטי חדשים.



לקראת הכנת דו"ח AR5 החדש (הדו"ח החמישי) של ה IPCC החלו להתפרסם שוב שחזורי טמפרטורות מהעבר, מה שנקרא מחקרי פרוקסי, או ספגטי, כדי להוכיח כמה נוראית ההתחממות של ימינו לעומת הטמפרטורות באלף השנים האחרונות.
מחקר מולטי-פרוקסי כזה הוא המחקר של נאוקום – הציור המרכזי שלו למטה.
הוא אסף 174 סדרות של נתוני פרוקסי מכדור הארץ הדרומי, אבל רק 14 עד שנת 1000.

בגרף הזה רואים בקו שחור עבה את הרקונסטרוקציה של נאוקום, ובקווים צבעוניים תוצאות של מבחר מודלים אקלימיים.
אפשר לראות די בבירור שכול הקווים מקריים, אין שום קשר בין שום שני קווים. הן המודלים והן מחקרי הפרוקסיס הם סתם משחק במספרים חסר כול משמעות.
אפשר גם להבחין  דווקא ברקונסטרוקציה של נאוקום (הקו השחור) יש תקופה חמה בימי הביניים שאינה נופלת מהחום של ימינו. ההערה הזו מופיעה גם בטיוטת הדו"ח של ה IPCC. זאת בזמן שהטענה הסטנדרטית של החממיסטים עד כה היא שהתקופה החמה בימי הביניים הייתה תופעה מקומית בצפון מערב אירופה, ולא תופעה כלל עולמית.
עוד מסתבר, שכדרכם בקודש, מסרבים החוקרים החממיסטים לחשוף את הנתונים שעליהם התבסס המחקר – את סדרות הפרוקסיס עצמן, כדי שחס וחלילה לא יוכלו המכחישים לבדוק ולמצוא שגיאות בחישובים ובשיטות שלהם. כבר נאמר לא מעט שללא נתונים מלאים, המאפשרים לבקר ולשחזר את החישובים על ידי גורמים חיצוניים (חיצוניים לחבורת החממיסטים) אין למחקרים אלו שום אמינות. ה IPCC כלל, בטיוטה של AR5 את המחקר הזה, ודומים לו. ה IPCC לא אמור להשתמש במחקרים "סודיים" כאלה ששומרים על סודיות הנתונים ושיטות החישוב. אבל ל IPCC יש אג'נדה, אם ה"מחקר" משרת אותה – הוא בפנים.
לדעתי אין במחקרי פרוקסיס שום ממש מלכתחילה, עוד לפני שמתחילים לבדוק את החישובים, כי הפרוקסיס אינם באיכות המאפשרת שיחזור הטמפרטורות בדיוק של עשיריות מעלה.

עוד ראוי לציין שהחוקר החממיסט, אריק שטייג, ביצע סדרה של קדחים בקרחונים בחצי הכדור הדרומי עוד בשנת 1993-4 ועד היום לא פרסם לא את הנתונים ולא מחקר המציג את המסקנות מהנתונים. הקידוחים נעשו במימון ציבורי, כך שיש לשטייג מחויבות להציג את הנתונים שאסף. כנראה הנתונים לא מתאימים לאג'נדה, לכן הועלמו מעיני הציבור זה 18 שנה.
תיקון: אחרי הקריאה בקומנטים באתר של סטיב מקאינטייר, מסתבר שד"ר אריק שטייג הודיע שהוא חשף את הנתונים. יש לברך אותו על שחשף אותם (בעקבות ההערה של סטיב).
עוד ראוי לציין שד"ר נאוקום הוא עוזרו או חברו של ד"ר תומס סטוקר מאוניברסיטת ברן בשוויץ, שמכהן כעורך ראשי של הפרק המדעי בדו"ח ה IPCC – כלומר – הוא חממיסט עם תעודות.
ולזה קוראים "מדע" (מדעי האקלים) בימינו.
יעקב

אין תגובות: