9 באוגוסט 2013

אוטובוס חשמלי בת"א – יוזמה ברוכה



חברת דן השיקה אוטובוס חשמלי (על בטריות) שנקנה מחברת BYD הסינית וייסע בקו 5.

האוטובוסים העירוניים הרגילים מרעישים ומזהמים את האוויר בצורה נוראית. הם, אולי, המטרד העירוני הכי גדול. אוטובוס חשמלי יעזור לשפר בהרבה את איכות החיים העירונית. הוא שקט, והוא לא מזהם כלל. זה נהדר. המנוע החשמלי מתאים במיוחד, מבחינה מכאנית, לאופי הנסיעה העירונית: עוצרים, נוסעים קצת, ועומדים הרבה בפקקים או רמזורים.

האוטובוס החשמלי עולה פי שניים מאוטובוס רגיל. המפעילים אומרים שיחסכו בהוצאות תפעול (הוצאות לדלק) ובהוצאות תחזוקה, ושלאורך חייו של 12 שנים תהיה ההשקעה במחיר ההתחלתי כדאית. אבל גם אם לא, כדאי לשלם יותר עבור אוטובוס חשמלי, בגלל היתרון במניעת זיהום ורעש בערים, יתרון מאד גדול וממשי.

בעיית טווח הנסיעה – הבעיה החמורה של הרכב החשמלי הפרטי, לא קיימת באוטובוס. היצרן מבטיח טווח נסיעה של 250 ק"מ, אבל האוטובוס העירוני אינו נוסע למרחקים גדולים, ותמיד נמצא בטווח נסיעה קצר מתחנת הטעינה בחניון האוטובוסים. תמיד אפשר להטעין אותו בשעות הלילה או בשעות המתות, ביום, (שלא בשעות השיא) כאשר הוא במילא חונה.

נקווה שהניסיון יצליח, ובמהרה בימינו מרבית האוטובוסים העירוניים יהיו חשמליים, והערים יותר ידידותיות לאדם, פחות מזוהמות ומרעישות.

יעקב

אין תגובות: