1 במרץ 2015

מתעודדים עם שקרים.


כדי לעודד עצמם, ולטשטש את המציאות הבלתי נוחה, אוהבים חסידים ירוקים להפיץ שקרים, באותיות קידוש לבנה. הנה האתר "תשתיות" מפרסם כתבה תחת כותרת שמנה: "אפל תקים מרכזי נתונים בדנמרק ואירלנד שיעבדו ב 100% על אנרגיה סולארית".

זהו שקר גס ושקוף. אין דבר כזה. האנרגיה הסולארית זמינה, בדנמרק ובאירלנד, פחות מ 10% מהזמן. שרתי אפל עובדים 100% מהזמן, ולא רק כאשר השמש זורחת. אפל תקבל זרם מהרשת, ממקורות שונים. אספקת אנרגיית השמש בדנמרק ובאירלנד היא זניחה, למעשה לא קיימת. יש אנרגיית רוח, אבל גם זו זמינה רק לסירוגין.  עיקר ההספקה של החשמל ברשת, בדנמרק, באירלנד, ובכול מקום בעולם,  הוא ממקורות רגילים – פחם וגז – וזה מה שיניע את השרתים של אפל.

הכתוב בכותרת הוא בבירור לא נכון. אבל העובדה שזהו שקר לא מונעת מהירוקים לאהוב ולהתעודד ולהפיץ כותרות כאלה.

הכתב של "תשתיות" שרשם את הכותרת אינו אשם, המסכן. הנה ידיעה נוספת של על אפל. בלומברג מספר שאפל חתמה חוזה עם פירסט-סולר, לקנות ממנה חשמל משדה סולארי שהאחרונה עומדת להקים בקליפורניה. אפל התחייבה לקנות חשמל בשווי של כ 850 מיליון דולר, במשך 25 שנה. יפה מאד מצדה של אפל. אפל יושבת על מטמון של 178 מיליארד דולר, שהיא לא יודעת מה לעשות אתו. טים קוק המנכ"ל, שביקר בארץ, מאמין באנרגיה ירוקה, ובמעשים טובים, וביחסי ציבור. הוא אמר לבעלי המניות: תשכחו משיקולי כדאיות... אני מאמין באנרגיה סולארית, ואני קונה את זה, יעלה כמה שיעלה. אני יכול להרשות לעצמי. כול הכבוד לו...

אבל, הכתב של בלומברג כותב, כנראה מפי דוברי אפל:
The iPhone maker already powers all of its data centers with renewable energy.

"יצרן האייפון כבר מספק את כול צרכי מרכזי השרתים שלו באנרגיה מתחדשת."

זה כמובן שקר. זו תעמולה. זה בלתי אפשרי, כי אנרגיה מתחדשת אינה זמינה 24/7 כמו שאפל צריכה.
אז למה "תשתיות" ו"בלומברג" ואפל משקרים? (או, בלשון יותר עדינה – למה הם מזבלים בשכל?) כי זה אופנתי, כי זה מקובל, כי זה מחמם את הלב והבטן. כי זה למען מטרה טובה, כי זה שקר לבן, אצילי, כי לא האמת חשובה אלא הכוונות הטובות.


יעקב

תוספת: כתבנו בעבר על ההכרזות של פייסבוק שהגיעו ל"הבנות" עם גרינפיס לאחר התקפה מכוערת עליהם. גם אפל הותקפו בעבר כחברה "מלכלכת" על ידי גרינפיס. 

2 תגובות:

אשר פט אמר/ה...

יעקב, אתה טועה.

למרות של=APPLE (או איך שמבטאים את זה APÉHL :) יש המוצרים הטובים והיפים ביותר, APÉHL הנו מותג שחצני, אגואיסטי ונקיסיסטי, הוא המותג האהוב, מותג הדגל של שמאלנים מדושני עונג, ה-99 PERCENTERS, בקמפוסים הליבראליים של אמריקה יותר מ90% של מחשבים הם של APÉHL ויש לומר גם שזה המותג האהוב על GREENPACE ודומיהם. לדעתי, APÉHL לא נכנעה לאיומים אלא עושה עת זה מרצון - הנה http://www.newsmax.com/Newsfront/tim-cook-apple-stock-climate/2014/03/01/id/555477/

יעקב אמר/ה...

כן, כתבתי שג'ון קוק עושה את זה מתוך שיכנוע אידיאולוגי פנימי. הוא מאמין בזה. זה לא פשע לתמוך ביצרני חשמל סולאריים מהכסף הפרטי, או מהחברה, אם בעלי המניות מסכימים.
אפל לא עשו שום פשע.
הם רק מפיצים תעמולת שקר, מתוך אמונה שלמה.