2 במרץ 2015

אלפי שיאים של טמפרטורות נמוכות בארה"ב


לאחר "השנה החמה בהיסטוריה (2014)", נשברו השנה, בשבוע אחד בחודש פברואר אלפי שיאים של טמפרטורה נמוכה. לפחות החצי המזרחי של ארה"ב היה חורף קר ומושלג במיוחד.

1913 שיאים של טמפרטורה נמוכה מינימלית יומית נשברו בשבוע שבין 19-25 לפברואר שנה זו. עוד 272 שיאים הושוו. שיא חד נשבר בהפרש של 20 מעלות צלסיוס – כלומר – תחנה אחת רשמה טמפרטורה נמוכה ב 20 מעלות מאשר אי פעם בעבר.

2634 שיאים של טמפרטורה מקסימלית יומית נמוכה – נשברו באותו שבוע, גם כאן ההפרש המקסימלי מהשיא הנמוך הקודם היה כ 17 מעלות צלסיוס.
החורף היה קשה במיוחד בארה"ב.

בינתיים, בגרמניה, הודיע השרות המטאורולוגי שהחורף הנוכחי היה חם מהרגיל, 1.8 מעלות יותר, וזה היה החורף השני ברציפות שחם מהרגיל. אבל, כאשר בוחנים את 28 השנים האחרונות רואים שהמגמה הכללית היא של התקררות קלה, כמו שרואים בגרף למטה.



גם אם מסתכלים על נתון אחר, מגרמניה: הכמות הכללית של ימים בהם היה כיסוי  של שלג של לפחות 1 ס"מ, בתחנת המדידה בפוטסדם (ליד ברלין) בה יש נתונים מאש 1900 לפחות, אנו רואים שמספר הימים מאד תנודתי ומשתנה משנה לשנה, אבל, לאורך כול התקופה, אין מגמה של קיטון מספר הימים עם כיסוי שלג.
מחקר מקיף על החורף בגרמניה והמגמה הכללית של התקררות תוכלו למצוא כאן (בגרמנית).
יעקב


תגובה 1:

אשר פט אמר/ה...

מעניין להזכר לפעמים גם בשנה שעברה, 2014. החורף בארה"ב היה מאוד קר גם כן. בואו ניזכר בשם שהיה אז בכל רשתות התקשורת - POLAR VORTEX, כן, POLAR VORTEX! והשנה, גם כן, חורף קר וקשה, המקשה במיוחד לדחוף את נושא ההתחממות הגלובאלית ולכן, BINGO-PRESTO, יש מונח חדש בעיתונות - THE SIBERIAN EXPRESS!

למה מביאים מונחים אלו שאין להם משמעות מדעית? לדעתי, יש כאן מיני-קונספירציה (GROUPTHINK) של התקשורת ה-אבטיחית (GREEN ON THE OUTSIDE, RED TO THE CORE) - המנסה להקדים את שאלת התם של ההמונים הנבערים "אם כ"כ קר, אז איפה ההתחממות הנוראית שהבטחתם לנו? אז הזרם המכזי של התקשורת, בעזרת "מדענים" מוטים (כמו איש מקל ההוקי - MICHAEL MANN) "ממציאה לנו פטנטים" - "זה אירוע יחידי, הנה, יש לו אפילו שם מפוצץ שנשמע מדעי מאוד!

אז איך יסבירו בשנה הבאה את הורף הקר מבלי להודות שפשוט קר? האם זה יהיה POLAR EXPRESS או SIBERIAN VORTEX?