20 בפברואר 2015

אסון טבע בבוסטון

שלג יורד לא רק בירושלים... ולא רק במפלי ניאגרה....


הניו יורק טיימס מתאר את אסון הטבע של בוסטון: שלג כבד וממושך. השלג החל ב 27 לינואר, ועד 15 לפברואר ירדו כ 2מ' שלג (שני מטר). (ביום רביעי-חמישי האחרון ירד עוד כחצי מטר). השלג מוטט גגות, סתם ופוצץ את צינורות הביוב, הרס כבישים ומדרכות, סגר את בתי הספר, העסקים והכבישים, פגע קשות בתחבורה הציבורית והכריח את האנשים להסתגר בבתיהם.

הסופה הנוראית הקודמת, ב 1978, הביאה כ 70 ס"מ שלג, וסגרה את העיר לשבוע. בפחות מחודש ירד השנה פי 3 שלג. בטמפרטורות נעו בין מינוס 4 למינוס 15 מעלות, והשלג לא נמס. רכבת התחתית בבוסטון משותקת ברובה כבר חודש.  התחבורה הציבורית (אוטובוסים) כמעט ולא פועלת, אנשים לא יכולים להגיע לעבודה. המכוניות הפרטיות קבורות ברובן בשלג, האנשים התייאשו מלנסות לשחררן. הכבישים – רובם סגורים, המעטים שפתוחים – פתוחים בהם רק מסלולים מעטים, בצדי הכבישים יש ערימות של 3-4 מטר של שלג שפונה מהכביש. מכוניות ניזוקו.

אנשים ניזוקו כספית, העובדים בעבודות יומיות או ארעיות נשארו ללא הכנסה. ובנוסף התנפחו מאד ההוצאות על חימום הבתים. העסקים משותקים, בעלי עסקים מפסידים, והכנסות המדינה והעיריה ממיסים ירדו. העיריה הוציאה מעל ל35 מיליון דולר על פינוי השלג, פי שניים מהמתוקצב, והיד עוד נטויה (כלומר השלג עדיין נערם). כשימס השלג יתחילו הצפות ונזקים חדשים, ואח"כ תקופה ארוכה והוצאות גבוהות לתיקון נזקי השלג.

בוסטון היא לא היחידה. סופות השלג הגיעו השבוע לכול חלקי מזרח ארה"ב, עד פלורידה, ובמקומות רבים מאד נרשמו שיאים של טמפרטורות נמוכות . זו סערה מהקשות בהיסטוריה של ארה"ב.



יעקב

אין תגובות: