11 בפברואר 2015

המשוגעים שורפים יערות גם בברזיל


אין גבול לרמת האי שפיות (הטירוף) של האקטיביזם האקלימי.

הנה המקרה של ייצור הפלדה בברזיל. ייצור הפלדה הוא תהליך השורף פחם, ולכן, פולט פליטות פד"ח (פחמן דו חמצני – co2 ). מעריכים שתעשיית הפלדה העולמית יוצרת כ 7% מפליטות הפד"ח העולמיות.
במטרה לצמצם את צריכת הפחם ופליטות הפד"ח עברה ברזיל, בשנת 2000, לייצור פלדה באמצעות פחם המופק מעצים, במקום פחם שנכרה במכרות. התוצאה היא (כפי שמראה מחקר שפורסם כעת) שפליטות הפד"ח מתעשיית הפלדה בברזיל עלו פי שניים (מ 91 מיליון טון ל 182 מיליון טון) בין השנים 2000-2007, כאשר התכנית ל"צמצום הפליטות" הונהגה.

ברזיל, כמובן, לא עשתה את השינוי בעצמה, מיוזמתה, מסיבות כלכליות או מתוך רצון להיות "ילד טוב". היא עשתה זאת כי קיבלה כסף עבור זה במסגרת תכנית "מנגנון הפיתוח הנקי" שמסונפת לאו"ם. "מנגנון הפיתוח הנקי" היא אחת מני תכניות ממשלתיות ובינלאומיות רבות שנדחפות על ידי אקטיביסטים ירוקים חסרי הבנה מעשית והיסטריים, במטרה להציל את כדור הארץ מההתחממות הגלובאלית הנוראית. מיותר לציין שכסף של האו"ם הוא כסף של המיסים שלנו, שהממשלות מעבירות לאו"ם.

הרעיון היה שאם שורפים עצים מגידול חקלאי – השריפה הזו היא ניטרלית מבחינת הפד"ח, כי השריפה משחררת לאטמוספרה פד"ח שנקלט קודם מהאטמוספרה כאשר העצים גדלו. זה בדיוק אותו רעיון שמיושם כאשר מפיקים אנרגיה מ"ביומסה". (ביומסה הוא שם מפוצץ לשריפת עצים. בשמות מפוצצים הירוקים חזקים מאד. ראו "מנגנון הפיתוח הנקי"). אלא – שכמובן אין מספיק עצים מגידול חקלאי, אז גודעים את יערות האמזונס, פשע אקולוגי מהגדולים שיש, ושורפים עץ טבעי שגדל במשך מאות שנים ואינו מתחדש בקלות.
הנה, אם כן, דוגמה לאסון אקולוגי, פשע אקולוגי, הנגרם על ידי אקטיביסטים ירוקים. באמצעות כספי המיסים שלנו אנו מעודדים השמדת יערות האמזונס, והגדלת פליטות הפד"ח. זאת ה"תכניות" המטורפות שמיושמת מבלי לבדוק אותה בצורה רציונאלית ומעשית, תחת לחץ ההיסטריה הירוקה.

האקטיביזם הירוק מוביל לכיוונים לגמרה מטורפים. אין בעולם "מבוגר אחראי" ורציונלי שיכול לעצור את ההיסחפות אחרי הרעיונות הההזויים האלה.

נזכיר גם, בהזדמנות זו, את הטירוף הדומה של שריפת המזון שלנו.

יעקב

תגובה 1:

יוסי אבו אמר/ה...

פשוט זוועה! ההתעללות באמזונס לא מפסיקה. ביומאס וכריתת עצים הן לא הפתרון! יש להשקיע במאמצים מדעיים ליצירת מקורות אנרגיה שאינם תלויים במשאבים מתכלים.