30 במרץ 2015

משחיתים את נופי אנגליה

התמונות האלה נהדרות. חווה של לוחות שמש משחיתה את הנופים הפסטורליים הנהדרים של דרום אנגליה.

החווה הזאת נמצאת באזור שהוכרז כנכס לאומי בעל ערכי נוף ייחודיים, וכפרים עתיקים. האזור שימש השראה לסופרים ומשוררים רבים, ונמצא ליד הפארק הלאומי דרטמור. (באתר ה"מייל" מצוטט שיר שנכתב במאה ה 19 במפורש על יופייה של הגבעה הזו, שעליה הוקמה החווה).

החווה שייכת, איך לא?, לאנשים חשובים מאד (אחרת איך יקבלו רישיון השחתה – כלומר רישיון בניה?). בעליה הוא החתן של הדוכסית מקורנוול (הלא היא קמילה, זוגתו של הנסיך הירוק מווילס).

דו"ח פנימי של המועצה האזורית מציין שהאופי של החווה הסולארית אינו תואם את הנוף המקומי ויגרע מאיכותו (דבר הנראה היטב בתמונות). בכול זאת ניתן רישיון אפילו ללא דיון בוועדת הרישוי המקומית. גודל החווה כ 200 דונם, וכושר הייצור התיאורטי הוא כ 6.5 מגאווט, אבל, כמובן, השמש זורחת באנגליה לעיתים די רחוקות, והתפוקה תהיה, במקרה הטוב, עשירית מזה.

מומחה העריך שההכנסה השנתית של החווה תהיה כ 770 אלף ליש"ט, שמזה – 430 אלף באים מסובסידיות ממשלתיות. ההכנסה הצפויה גדולה בערך פי 60 מהכנסה חלופית מגידול חיטה למשל.
לוחות שמש על גגות של מבנים – הם קבילים. הם לא מועילים בהרבה, אבל לפחות לא מזיקים. אבל, השחתת הנוף שלעיל היא פשע נגד הטבע והאדם.

האצילים והמקושרים, בעלי הקרקעות, חוגגים על חשבון הסובסידיות המשולמות דרך מחירי חשמל מנופחים המוטלים על כלל הציבור. זו התוצאה של ההיסטריה האקלימית – השחתה לחינם, כי הרבה חשמל הלוחות האלה לא יפיקו באנגליה הערפילית.

יעקב


תגובה 1:

אשר פט אמר/ה...

שתיקת האבטיחים. מצד אחד, האבטיחים שותקים כאשר מפלצות הרוח וחוות השמש משחיתות נוף, מערבלות או צולות ציפורים נדירות (כולל הסמל של ארה"ב, השר הקרח הנדיר) ועטלפים מוגנים (מקבלים "היתר" לזה מייד!), גורמות למיטרדים חמורים כמו רעש ומצד שני, נלחמים שן ועין נגד כל פיתוח אחר בטיעונים שזה משחית את הנוף או פוגע ב"מתחם המחייה" של חלזונות (שמתקיימים יפה קילומטר הצידה...)

בשביל האבטיחים - (ירוקים כלפי חוץ, אדומים בלב) המטרה מקדשת את אמצעים, מותר לשקר, מותר לעבור על החוק ומותר להסתיר את המטרה האמיתית - לדפוק את ה"עשירים" ובסופו של דבר, להוריד את כמות בני-האדם. רציתי לומר "הוריד את כמות בני-האדם על כדור הארץ" אך אז חשבתי שאם בני האדם יקימו מושבות המוניות על המאדים ויתרבו שם, האבטיחים ימצאו סיבה להתנגד גם לכך. WE ONLY HAVE ONE MARS!