25 במאי 2015

עוד אחד תקוע בהפחתת הפליטות


הנשיא אובמה נשא נאום בשבוע שעבר באקדמיה של משמר החופים האמריקאי, ובנאום אמר (בין השאר):

“I’m here today to say that climate change constitutes a serious threat to global security,” Obama said. “An immediate risk to our national security. And make no mistake, it will impact how our military defends our country. And so we need to act, and we need to act now.”

אני אומר לכם ששינויי האקלים מהווים איום רציני לביטחון העולם, איום מידי לביטחון הלאומי שלנו. זה ישפיע על יכולתנו להגן על ארצנו. אנו חייבים לפעול ולפעול עכשיו".

איום על בטחון ארה"ב? איום מידי ?? סנטור ג'ון מקיין, יו"ר וועדת הכוחות המזוינים בסנאט, דיבר על דעא"ש, שכבשו עיר בעירק ועוד אחת בסוריה בימים אלה. הוא אמר: "אנו רואים כעת את התמונות הנוראיות של אנשים שנרצחים וגופותיהם מושלכות ברחובות, ואין לנו שום אסטרטגיה או תכונית לטיפול באיום זה. והנשיא שלנו – מה מדאיג אותו? שינויי האקלים".

לא חסרים איומים  ביטחוניים די רציניים, מהנשק הגרעיני של אירן, דרך המלחמה בתימן, שיגור טילים בליסטיים מצוללות בצפון קוריאה, והשתלטות חד צדדית ואלימה של סין על קבוצת איים, או פיתוח ראשי נפץ מתפצלים לטילים הבין-יבשתיים של סין. ופוטין.  ואובמה – מה מדאיג אותו? שינויי האקלים....

פרופ' עדי וולפסון יכול לנחם עצמו שהוא לא לבד בקיבעון המגוחך הזה, שרואה את כול בעיות העולם מתרכזות בנושא אחד בלבד: שינויי האקלים.


יעקב

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הוא פוליטיקאי שמדבר אל העם שלו. העם שלו וגם הוא עצמו לא מבינים גדולים בכימיה ולא פיזיקת נוזלים וגזים ברמה פלנטרית. אז הוא מגזים. לא הראשון ולא האחרון שמגזים.

יעקב אמר/ה...

פוליטיקאים פולטים שטויות כול הזמן, אני מסכים איתך!

מצד שני עיתונאים ופרשנים מצביעים על השטויות שהמנהיגים (כולל נשיא ארה"ב) פולטים. זה מה שעשיתי.