8 במרץ 2010

תנודות מהעבר.

הנה מספר גרפים המספרים לנו על תנודות טמפרטורות מהעבר. דוד ארצ'יבלד קושר את המחזוריות האקלימית למחזוריות בפעילות השמש.
יש שמטילים ספק בכך – בכול אופן: correlation is not causation – אפילו שנראה שיש קשר בין שתי תופעות על פי התנודות המתבטאות בגרפים – אין זו הוכחה שאכן יש קשר. אבל בהחלט ייתכן שכן.


הגרף האדום מראה הימצאותו של 14C בקידוחי קרחונים באלסקה – במהופך – כמה שיותר גבוה פחות C14  . הקו השחור הוא הימצאות שרידי קרח בקידוחים בקרקעית האוקיינוס האטלנטי – גם במהופך – יותר גבוה פירושו יותר חם. הפסים האפורים הם תקופות של פעילות שמש נמוכה.   


הגרף הזה מתאר את השטח של אחד הקרחונים באלפים (אלטש). גם כאן רואים תנודות גדולות לאורך זמן.
 הגרף השלישי, למטה, מראה הימצאותו של Be10 בקדחים של קרח בגרינלנד.

ארצ'יבלד מדגיש את הקשר (הקורלציה) בין מחזורי פעילות השמש לתנודות אקלימיות. (ציטוט מלא של מראה מקום של המחקרים – בקישורית).

אני הייתי מדגיש, בנוסף, את התנודות עצמן. האקלים הוא דבר תנודתי. הטענה של החממיסטים כאילו האקלים היה פחות או יותר יציב במשך לפחות 2000 שנה ופתאום התחיל להשתולל בצורה יוצאת דופן בסוף המאה ה 20 (ההוקי סטיק) היא אבסורדית על פניה. תנודות אקלימיות היו תמיד, ובקצב לא פחות מאשר בימינו. היה מפתיע לו לא היה כך. אין באקלים של ימינו שום דבר יוצא דופן.
עוד אומרים החממיסטים: "אכן היו התחממויות בעבר, ואכן, אין אנו יודעים בדיוק את הסיבה להן. אבל היום זה שונה – ההתחממות של ימינו היא יוצאת דופן, ואת הסיבה שלה אנו כן יודעים – הפד"ח." בכול זאת הם עצמם לא הרגישו כול כך נוח עם קו הטיעון הזה – ולכן קפצו על מחקרי ההוקי-סטיק המפוקפקים, המעלימים את תנודתיות העבר, כעל מציאה גדולה.
יעקב

אין תגובות: