8 במרץ 2010

סיכום קצר.

בהמשך לסיכום מצב ההתחממות הגלובאלית שפרסמנו כאן – הנה סיכום אחר – של תום פולר.


"ההתחממות הגלובאלית היא אמיתית, כ 0.7 מעלות במאה האחרונה, פי שניים מהמאה הקודמת (??). כמו כן העובדה שפד"ח הוא גז חממה התורם להתחממות ושבני אדם אחראים לגידול ריכוזו באטמוספרה. עד כאן כולם מסכימים, כאשר החממיסטים מדברים על "מכחישים" הם מטעים. הספקנים אינם מכחישים את הנאמר לעיל." [אני: אפשר להתווכח על המספר הזה 0.7 מעלות...].
הויכוח הוא על האפקטים שהתרחשו עד היום ועל התחזיות לעתיד. בנושאים אלה הספקנים טוענים שהחממיסטים מגזימים קשות.
בהמשך מתאר פולר כמה נושאים שבהם החממיסטים מגזימים:
דובי הקוטב: עתידם לא ברור (לא ברור שהם בסכנה), אוכלוסייתם עלתה וירדה בעבר, הרבה גורמים משפיעים עליהם, לאו דווקא ההתחממות, הם שרדו התחממויות בעבר.
הקרח הארקטי:  גם היקפו עלה וירד בעבר, הוא מושפע מגורמים רבים, כמו למשל רוח או פיח. הירידה בכיסוי הקרח בשנת 2007 הייתה גדולה, אבל אולי בגלל שהיא הראשונה שצולמה בלוויין בצורה מוחשית. היו עליות וירידות בעבר.
קרחוני הימלאיה – טעות. שום דבר יוצא דופן אינו קורה להם.
יערות האמאזונס – הסכנה הגדולה ליערות היא מהתרחבות הישוב האנושי, וכריתת היער, לא מההתחממות. אין אנו יכולים לחזות כיצד תשפיע ההתחממות על יערות האמאזונס, אם בכלל.
הוריקנים ושיטפונות: דווקא הנזקים מהם קטנו הודות לתחזיות מזג אוויר יותר טובות (התראות) ומוכנות. אין הוכחה להתגברות הוריקנים ושיטפונות בגלל ההתחממות. (אין הוכחה להתגברות בכלל).
החקלאות באפריקה: הזעקת שווא, טעות.

גם התחזיות לאסונות עתידיים מאד מוגזמות. (תקראו פרטים במאמר).
תום פולר מסכם:
A generation of politicians supported by a cadre of scientists have consistently exaggerated the extent of the effects of past and projected climate change due to human contributions of CO2. This has distorted the debate, caused enormous expenditures of taxpayers' money on green projects that will have little or no effect on global warming and led to scientific misbehaviour that threatens public confidence in the best way we have for understanding the world around us.
The scientists and politicians who have performed this disservice need to be held accountable for this. It has badly distracted us from doing the right things at the right times to take better care of each other and the planet we live on.
דור של פוליטיקאים, עם תמיכה של קליקה של מדענים הגזימו את ההיקף של השפעות העבר והשפעות עתידיות של שינויי אקלים הנגרמים על ידי בני אדם. הדבר עיוות את השיח הציבורי, גרם לבזבוז כספים ציבורי גדול על פרויקטים שתהיה להם השפעה מועטה או זניחה על ההתחממות הגלובאלית, והוביל לפגמים בהתנהלות המדענים אשר מאיימים לקעקע את אמון הציבור במדע.
המדענים והפוליטיקאים האחראים למצב זה צריכים לתת את הדין. הדבר הסיט אותנו מלעשות את הדברים הנכונים כדי לשמור על כדור הארץ בו אנו חיים.
יעקב






אין תגובות: