31 בדצמבר 2010

חורף קר.


שנת 2010 הייתה מאד חמה ויבשה אצלנו – על כך מדווח השרות המטאורולוגי שלנו, בהרבה מקומות נמדדו מםרטורות גבוהות ב 2-3 מהמקסימום שנמדד אי פעם (כלומר בכ 80 שנה).
בינתיים, בחו"ל , הדצמבר הזה שבר הרבה שיאים של קור ושלג באנגליה וצפון אמריקה, שם נשברו מעל ל 600 שיאים של שלג מאז יש מדידות.
המטאורולוג (הפרטי) הבריטי, פירס קורבין, חזה נכונה את החורף הקר הנוכחי (בניגוד לשרות המטאורולוגי הממשלתי – המט אופיס), הוא מזהיר אותנו שעוד לא ראינו כלום, שהחורף נמשך, ועוד יהיו החורף ימים קרים ומושלגים יותר מאלה שהיו בדצמבר.
"יותר כדאי לנו להתכונן לעידן קרח חדש מאשר לקונן על ההתחממות הגלובאלית" קורבין אומר ש"ההתחממות הגלובאלית היא שטות מוחלטת, מדע בדיוני, שבא מכת אידיאולוגית. אין בטענה הזו שום מדע, שום עובדות שמגבות אותה".
עוד אחד שמפנה תשומת ליבנו לתחזיותיו של פירס קורבין הוא בוריס ג'ונסון, ראש עירית לונדון. הוא כותב שהשרות המטאורולוגי הממשלתי (מט-אופיס) עם אלפי עובדיו והתקציבים הגדולים נכשל באופן שיטתי בתחזיות, בעוד פירס קורבין מנהל משרד חיזוי קטן, מנתח את אינסוף הנתונים הזמינים בלפ-טופ שלו ומנפיק תחזיות שהוכיחו עצמן לרוב כנכונות. פירס קורבין הוא בעל תואר באסטרו-פיסיקה. בוריס ג'ונסון מתרץ את חוסר המוכנות של העיריה לשלג הכבד בתחזיות הכושלות של המט-אופיס. כך למשל אזל המלאי של המלח אותו מפזרים על הכבישים כדי לגרום להמסת השלג.
יעקב



לפני מעט יותר משנה (נובמבר 2009) הופיע קורבין בתכנית ראיונות במהלך ועידת קופנהגן. ניתן להשוות את הגירסאות בינו, לבין דובר המייצג את עמדת ה-IPCC ובין ביורן לומבורג המבקש לבחון את הסוגייה מכיוון מדעי החברה וטוען שאפילו אם המדענים המאיימים בהתחממות צודקים עדיין אין סיבה לבזבז מיליארדים באופן חסר טעם. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

ואו, אז העולם לא מתחמם? נהדר!