9 בדצמבר 2010

התכנית של פן וטלר בנושא מחזור גם בישראל

בעיר בה אני מתגורר החלו לפרסם פרוייקט מיחזור חדש - הפרדת פסולת רטובה מיבשה.


באתר הפייסבוק של העירייה לפשר התכנית: "העירייה החלה בפרסום פרוייקט הפרדת הפסולת לרטובה ויבשה... למיטב הבנתי יש טעם בהפרדה בין פסולת אורגנית ופסולת לא אורגנית- מה הרעיון בעניין ההפרדה לרטוב/יבש? שאלה נוספה היא האם בוצעה עבודת מטה שבחנה את הכדאיות הכלכלית במיזם, האם נשקלו או נלקחו בחשבון עלויות השטחים שאותם אזרחים יצרכו להקצות על מנת לתפעל מערכת פינוי כפולה, (בדירה, בחצר / בשטח הבניין המשותף) ועלויות העבודה והזמן ומערכת הפינוי של פרוייקט כזה?"

אגב, הפרוייקט הזה עומד להיות מעמסה נוספת על פרוייקט של איסוף נייר שכבר עכשיו מסרבל את חיי התושבים עם פח נוסף בכל בניין שלא תוכנן להכיל שני פחי פינוי.

עד שתגיע התשובה המובטחת אפשר להתנחם בסרטון של פן וטלר בנושא המיחזור:




3 תגובות:

בועז אמר/ה...

הנה קומנט 133 שהושאר על ידיעה בנושא באתר YNET: ההפרדה במקור היא יותר שאיפה ירוקה מאשר תוכנית לביצוע .
הבעיה הראשונה שהולכים להחליף ולהוסיף מיכלים מבלי שיש תוכנית קונקרטית טובה, מה תפקיד המיכל ,וכמה פעמיים בשבוע יש לפנותו מבלי שיגרום לריחות למחלות ואפילו לשריפות, ומה העלות? ומי יישלם?
הבעיה השניה היא שיש לרכוש מכוניות מיוחדות כדי להוביל את הפסולת האורגנית מבלי שתיזל ותלכלך את הרחובות .
הבעיה השלישית שאין טעם לבצע את ההפרדה לפני שהמרכזים להפרדה מוכנים להפריד את חומרי הגלם.
הבעיה הרביעית שמתקני הקצה שצריכים לקלוט את הפסולת האורגנית לא קיימים ודרוש מעל 3000 דונם של קרקע ,בכדי למחזר את כל הפסולת הביתית שלנו, ועלות מעל 100 ש"ח לטון פסולת כדי שייהפך לקומפוסט .זה בנוסף להובלה המיוחדת של 50 ק"מ ממוצע למתקן הקצה בגלל בעיית הריח.
הבעיה העיקרית היא שלאחר שיעבדו כל כך קשה ישלמו הון עתק לבצע את ההפרדה במקור לא יהיה מה לעשות עם כל הקומפוסט הזה .
כמנתח מערכות לשעבר אני ממליץ למשרד לאיכות הסביבה למצוא את הטכנוליה שתאפשר חסכון בעלויות . אני מכיר טכנולוגיה מתאימה , אבל אם היא לא תמצא ראויה ,יש להעדיף את שרפת העודף האורגני ואת הפסולת שמיועדת להטמנה בנגב , בטכנולוגיה קיימת ונקיה והיא יכולה לייצר חשמל ירוק .


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3877462,00.html

Anochi אמר/ה...

מיחזור נייר ופלסטיק הם לא פתרונות קסם. הם כמויות מים שחסרות בישראל(בעיקר תהליך מיחזור הנייר), ויוצרים תשטיפים (אם אפשר לקרוא לזה כך) שדורשים טיפול לפני סילוק המים. מטורפים....

יעקב אמר/ה...

הדבר אופייני להלך הרוח ה"ירוק": רומנטיקה ופאנטאזיות מנותקות מהמציאות.
הם משוכנעים שפסולת זה "רע", וצריך לעשות משהו עם הפסולת. לא חשוב מה האפשרויות הפיסיות-כימיות, לא חשוב החישוב הכלכלי, לא חשובות התוצאות המעשיות. העיקר לעשות משהו, לעשות משהו שיגרום להם להרגיש טוב בבטן, להרגיש שהם מצילים את העולם.