24 בספטמבר 2011

הטירוף החממיסטי הורג אנשים באפריקה

ההיסטריה החממיסטית הולידה שורה של מעשי טירוף זוועתיים. אחד הוא החוק המחייב שריפת המזון שלנו (ביו-דלק). הנה דוגמה נוספת – התעללות בתושבים באפריקה כמתואר בהמשך.
פרוטוקול קיוטו מ 1997 קבע יעדים לצימצום פליטות הפד"ח. היעדים מנותקים מהמציאות הפיסית-הנדסית בה אנו חיים ולא ניתנים להשגה. לכן קבע קיוטו מנגנונים שמאפשרים לעקוף בדרכי רמייה את המכסות, ולדווח שכאילו הורדת את הפליטות מבלי להוריד אותן באמת.  כלומר – קיוטו עצמו קבע כללים איך לרמות את אלוהים.
כך נקבע (בין השאר) כלל שמי שאינו מסוגל בעצמו להוריד את הפליטות (כי הוא לא רוצה לשבת בחושך) יכול לקנות "זיכוי" של פד"ח מאחרים – כמו הסליחות שנהגו למכור האפיפיורים במאה ה 15 לאצילים שחיו חיי חטא והוללות אבל רצו בכול זאת לקבל כרטיס לגן עדן. כך קמו חברות זריזות שראו הזדמנות לרווח בעיסקי מכירת סליחות (carbon credits) בחסות קיוטו, האו"מ והבנק העולמי. חברות אלה אומורות לנטוע יערות שסופגים פד"ח, ומייצרים נקודות זיכוי פחמן שאותן מוכרים לחוטאים העשירים באירופה תמות רווח נאה.
אחת החברות שהוקמה למטרה זו היא "חברת היערות החדשה" באוגנדה, בבעלות חברה בריטית, עם מימן מהבנק HSBC (בנק ענק מהונג קונג) ומהבנק העולמי. הבעיה היא היכן לנטוע יערות? איפה יש אדמה בתולה פנויה למטרה זו? יש שמועה שהם הלכו לברוא ג'ונגלים ויערות עד כדי לנטוע יערות חדשים, מהסוג המייצר סליחות פחמן. אין (עדיין) אישור לשמועה זו, אבל הנה מה שהם כן עשו: הם שיחדו אנשים בממשלת אוגנדה, וקיבלו זיכיון על שטחי אדמה באוגנדה. הבעיה היא שיושבים שם אנשים, כושים. אז הלכו וגרשו אותם בכוח, כ 20,000 כושים, שרפו את ביקתותיהם ואיימו עליהם איומי מוות. הכול למען המטרה הקדושה של הונאת אלוהים לפי פרוטוקול קיוטו. (המטרה האמיתית היא להפיק רווחים מהאיוולת של אחרים).
אנו רואים כאן עוד מופע של הרעיון המטורף שניתן להשתמש בקרקע חקלאית למטרה אחרת מאשר לגידול מזון – במקרה זה לגידול של סליחות או נקודות זיכוי פחמן. אין בעולם עודף של אדמה חקלאית למטרות כאלה. וגם ישנו הרעיון המטורף שהצמחיה שגדלה על אדמות אלה (וסיפקה מזון לתושבים) אינה קולטת פד"ח, ורק היער החדש של "חברת היערות החדשה" הוא שמייצר סליחות אמיתיות, שניתן למכור בכסף טוב לפראיירים, בחסות האו"מ.
יעקב

אין תגובות: