17 בספטמבר 2011

סכנת הכחדה – בגלל הקור


מינים רבים של פרפרים בבריטניה נמצאים בסכנת הכחדה בגלל קיץ קר וגשום במיוחד, הקר ביותר בשני עשורים.

34 אלף איש השתתפו במבצע לספירת פרפרים בבריטניה, שאורגן על ידי האגודה לשימור הפרפרים.
הייתה ירידה של 11% במספר הכללי של הפרפרים, אבל ירידה של 2/3 במספר של הזן הנפוץ ביותר – הזן הכחול. גשמים עזים ורוחות סערה פגעו קשות בפעילות ההתרבות שלהם. הפרפרים אינם מסוגלים לעוף, למצוא אוכל, או להטיל ביצים ברוח וגשם. כמחצית מ 59 מיני הפרפרים בבריטניה נמצאים כעת בסכנת הכחדה. הפרפרים ממלאים תפקיד חשוב בהאבקה של צמחים, והתמעטותם מדאיגה.
יעקב

3 תגובות:

אלכס אמר/ה...

נהדר.

סליחה שאני עובר לנושא אחר, אבל האם התייחסת לנושא שקיות הניילון והפגיעה שלהן בסביבה? לפי מה שנטען, השקיות הללו או חלקן המזיק מגיעות לאוקיינוסים וגורמות לנזק סביבתי ולכן יש הצעה או דרישה לכפות את הצמצום בשימוש בהן.

NirD אמר/ה...

אז זהו, זה ממש לא נכון.
1. הnחקר שגרם לשקיותפוביה דיבר על רשתות דיג מפלסטיק וצוטט לא נכון כאילו מדובר בשקיות פלסטיק ולא רשתות. מצורף קישור לכתבה בנושא.
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/environment/article3508263.ece
2. גם אם הפנאטים ה"ירוקים" יתעקשו ששקיות פלסטיק שמגיעות לים גורמות נזק הפעולה הנכונה צריכה להיות מאבק בבהמות שזורקים פסולת לים ולא בפסולת עצמה.
תאר לך שמחקר בהולנד יעלה שהמנהג של ההולנדים באמסטרם, להשליך אופניים ישנות לתעלות, גורם לנזק סביבתי עצום. האם מישהו יעלה על דעתו לפעול לצמצום השימוש באופניים? ברור שהדרך ההגיונית לצמצם את הנזקים היא לפעול נגד השלכת אופניים לתעלות ולא נגד האופניים עצמן.

אלכס אמר/ה...

ניר-ד, תודה. אשמח אם יוקדש מאמר לנושא.