3 בספטמבר 2011

הדו"ח של ה NIPCC


קבוצה של מדענים ספקניים פירסמה דו"ח אקלימי נגדי – המתנגד לטענות שפורסמו ב IPCC, והמסכם מאמרים מדעיים שמרצביעים על תמונה שונה ממה שמציירים המודאגים. הדו"ח נקרא NIPCC NonGovernmental Panel on Climate Change, והוא דו"ח שני אחרי שדו"ח דומה פורסם ב 2009. הדו"ח החדש מחזיק 430 עמודים ומפרט את המידע החדש שהתפרסם אחרי 2009. (הטקסט של דו"ח במלואו כאן).
בין המסקנות:
"סיבות טבעיות הן קרוב לוודאי הסיבה העיקרית לשינויי האקלים שהתרחשו במאה ה 20 ותחילת המאה ה 21. איננו טוענים שגזי חממה שמקורם בבני האדם (קרי פד"ח) אינן מסוגלים לגרום להתחממות מה, או שלא גרמו בעבר. המסקנה שלנו אומרת שהראיות מראות שהם אינם משחקים תפקיד כבד."
עוד הם אומרים: "התוצאה, נטו, של גידול ריכוז הפד"ח, וההתחממות הקלה, קרוב לוודאי שתהיה חיובית לבני אדם, חיות וצמחיה."
ד"ר ג'ודי קורי כותבת שכמו שהמשפט "קרוב לוודאי" אינו מוצדק בדו"ח ה IPCC (כאשר הם כתבו ש"קרוב לוודאי" שההתחממות נגרמת על ידי בני האדם), הוא אינו מוצדק גם כאן – חוסר הוודאות בכול המחקרים הוא כה גדול עד כי איננו יכולים לדעת מה כן ומה לא סיבה עיקרים לשינויים שמתרחשים.
אני מסכים. תפקידו של דו"ח ה NIPCC אינו לקבוע במסמרים מה גורם לשינויים אקלימיים. האמת היא שהנושא מסובך מאד. תפקידו של ה NIPCC הוא רק להראות שהטענה של ה IPCC כאילו הם יודעים "קרוב לוודאי" שהפד"ח גורם להתחממות הרת אסון אין להם שום ביסוס.
יעקב

אין תגובות: