10 בינואר 2012

מכירות חלשות למכוניות היברידיות



המכירות של המכוניות ההיברידיות (כלאיים - חשמל-בנזין) נחלשות בארה"ב, למרות מחירי הדלק הגבוהים. המכירות של היברידיות היוו 2.4% מהמכירות בארה"ב ב 2010, אבל רק 2.2% ב 2011.
הסיבה היא פשוטה: המחיר הגבוה. סט בטריות למכונית הברידית יכול לעלות עד 10,000 דולר – זאת בעת שמכונית בנזין קומפקטית כמו השבי-קרוז נמכרת כולה ב 16,700 דולר (ונוסעת 12.8 ק"מ לליטר). הסובסידיה של כ 7500 דולר למכונית היברידית אינה עוזרת, היא לא מספיקה.
בינתיים חלה התקדמות בתחום מנועי הבנזין, שנעשו חסכוניים יותר. דגמי מכוניות חדשים הם גם קומפקטיים יותר (קטנים יותר) וגם קלים יותר. ככה משיגים צריכת דלק נמוכה – למשל הדגם החדש של קאדילק – ATS משיג 40 מייל לגאלון ( 17 ק"מ לליטר) וגם נותן כוח של 270 כוחות סוס. אנשים עושים חשבון ומוצאים שייקח 6 שנים לכסות בחיסכון בדלק את ההפרש במחיר הקנייה (אחרי סבסוד). אז הם לא קונים היברידיות. מכוניות היברידיות הן גם יותר כבדות (בגלל משקל הבטריות) ובעלות תגובות יותר איטיות.

ההתפתחות המשמעותית ביותר בשנים האחרונות היא השיפור ביעילות של מנועי הבנזין והדיזל, המגיעים לחיסכון בדלק בסביבות 40%, תמורת תוספת השקעה של כ 2000 דולר.
המכונית ההיברידית היא הישג טכנולוגי נאה, אבל מבחינה כלכלית – אינה יכולה להתחרות.
יעקב

תגובה 1:

DanaLapid אמר/ה...

לדעתי הסבה לגז היא הפתרון המושלם והקל ביותר לאנשים אשר רוצים לחסוך בעלויות הדלק שרק הולכות וגדלות וגם לשמור על הסביבה וללכת על הבחירה הירוקה היותר.