13 בספטמבר 2012

סין תמיד תשרוף הרבה פחם


מקורות האנרגיה של סיןבשנת 2011 היו: 70% פחם, 29% נפט. והשאר אנרגיה גרעינית והידרו-אלקטרית. טורבינות רוח ושמש? הסינים צריכים אנרגיה, לא סיפורים.

התחזיות לעתיד הן שאפילו בשנת 2035 סין תצרוך יותר פחם מאשר שאר העולם ביחד, ואפילו בשנת 2050 מרבית האנרגיה של סין תיוצר מפחם.

סין תולה הרבה תקוות באנרגיה גרעינית. כרגע (אמצע 2012) יש בסין 15 תחנות כוח גרעיניות בפעולה, ו 33 נוספות, עם יכולת ייצור של  35 ג'גאווט בבניה לפי תכניות החומש של ממשלת סין יהיה להם כושר יצור של 70 ג'יגאווט בשנת 2020.

בשנת 2011 צרכה סין 4 מיליארד טון פחם, בערך פי 3 מאשר צרכה ב שנת 2000. צריכת האנרגיה שלה, עד 2035 צפויה לעלות בערך פי 2.5 לעומת היום, לפי קצב הגידול של 3 השנים האחרונות, ואפילו אם לוקחים 
בחשבון האטה בקצב הצמיחה הכלכלית.

שורה תחתונה: אין פיתוח בלי אנרגיה, ואין אנרגיה בלי פחם כמרכיב מרכזי. הדבר נכון לכול טווח הזמן שבו ניתן לעשות תחזיות  20-40 שנים קדימה. המטרה הקדושה של צימצום פליטות הפד"ח מתנגשת במטרה הלא פחות קדושה של החלצות מעוני.

יעקב

2 תגובות:

תמיר אמר/ה...

פחם לא רק פולט הרבה גזי חממה, הוא גם אחראי ישיר למחלות ואף מקרי מוות של עשרות אלפי סינים בשנה.

האם הממשלה הסינית מקדמת מספיק את המעבר לאנרגיה גרעינית שיכולה להחליף את השימוש בפחם?

יעקב אמר/ה...

ראשית - תחנות פחם מודרניות, עם ציוד סינון מזהמים, פוגעות הרבה פחות בבריאות. השם הרע שיצא לתחנות פחם כמזהמות נגרם מתחנות ישנות שלא התקינו בהן מסננים שמונעים פליטת פיח ודו תחמוצת הגופרית לאוויר. התחנות הפחמיות החדשות שנבנות בסין הן "נקיות".

שנית, כאמור בגוף המאמר, סין בונה 33 תחנות כוח גרעיניות, כרגע. זה נראה לי "מכובד". אי אפשר לבנות רק תחנות גרעיניות.