10 במאי 2013

הצהרות בלתי מציאותיות.



פוליטיקאים נוטים להצהיר הרבה הצהרות מגמתיות חסרות כול בסיס במציאות. זה המקצוע שלהם – לזבל בשכל. התופעה בולטת במיוחד בתחום מדיניות האנרגיה.

כך למשל הצהיר ב 2009 , אד מיליבנד, שר האנרגיה הבריטי אז (בן של יהודים פולנים שהיגרו לבריטניה, עכשיו המנהיג של הלייבור וראש האופוזיציה):

The new [nuclear] stations could be up and running as soon as 2017,

הוא אמר זאת אגב תכניתו לבנות 10 תחנות גרעיניות גדולות, חדשות בבריטניה במטרה להחליף את התחנות הקיימות, המיושנות, מבלי להגביר את פליטות הפד"ח. זאת במסגרת ה"יעדים" ההזויים של אנרגיה ללא פליטות.
עכשיו, פחות מ 4 שנים אחרי זה, השתנו המנגינות. התכנית הרשמית של הממשלה מדברת על 16 GW כושר ייצור גרעיני חדש, עד 2025. אבל, דו"ח חדש מדבר על אולי 5 תחנות, עד 2030... אולי...

המצב בפועל הוא ששתי חברות חשמל גדולות, סנטריקה ו RWE הודיעו שהן מוותרות על התענוג, ואינן מתכוונות לבנות או להשתתף בבניית תחנות כוח גרעיניות בבריטניה, כי ההשקעה הדרושה גדולה מדי והסיכונים לא כדאיים.

חברה נוספת, EDF  הצרפתית, מקיימת משא ומתן עם הממשלה על הבטחת ההכנסות העתידיות, אם וכאשר, תיגש לבניית תחנת כוח גרעינית, בהשקעה של 14 מיליארד ליש"ט, באתר הינקלי פוינט. להשוואה – אפשר לבנות תחנות כוח גזיות בעלות כושר ייצור דומה בהשקעה של אולי כ 2  מיליארד ליש"ט או פחות. המשא ומתן קשה ואין רואים את סופו. אח"כ יש תהליך רישוי ארוך (שנים) ותהליך בנייה (הרבה שנים). ויש מלחמת חורמה משפטית ופוליטית של הארגונים הירוקים נגד הגרעין.
כול ה"כוונות הרציניות" של ממשלת בריטניה לבנות תחנות כוח גרעיניות הם דיבורי סרק בלתי מציאותיים. כך גם, בהכרח, הכוונות הטובות להפחית את הפליטות.
יעקב


תגובה 1:

ביולוג ירושלמי אמר/ה...

קלאסי... דיבורים לחוד ומעשים לחוד.
"אחד בפה ואחד בלב".
ובכלל, נדמה שפוליטיקאים ממש מתאמצים לדמיין בשביל הציבור, לקבוע לו מה כדאי לו לדמיין ולגרום לו להאמין להם.
הכל בשביל מה? קולות בקלפי?
זה ממש גובל בשקרים במצח נחושה.