27 ביולי 2014

עלייה מדאיגה במספר הספקנים

דו"ח של EPA  שפורסם השבוע מצביע על התפתחות מדאיגה שעלולה להיות בעלות תוצאות הרסניות לבריאות כדור הארץ. הדוח מעריך שמספר הספקנים ומכחישי האקלים עלול להגיע לרמה אסונית בשנה 2020. על פי ממצאי הסוכנות, הכמות הגדלה והריכוז הגובר שמכחישים בצורה שרירותית, או מקלים ראש, בתוצאות הרות האסון של משבר האקלים הנוכחי תוביל, לקראת סוף העשור, לתוצאות הרסניות למערכות סביבתיות, שעלולות להיות בלתי הפיכות.

"בעשורים האחרונים אנו עדים בעלייה מדאיגה במספר האנשים שמסרבים להכיר בהתחממות הגלובאלית הנוראית, העלייה עף עוברת שת התחזיות הכי גרועות (worst case scenarios) . אם המגמה תמשך בקצב הנוכחי, אנו עלולים לעבור סף קריטי של ספקנות בלתי מבוססת, בשש השנים הבאות, והדבר יהיה בעל השפעות הרסניות בכול יבשה ואוקיינוס, ויעמיד בסכנה את אוכלוסיית העולם כולו" , אמרה ג'ינה מקרת'י, מנהלת EPA  (הסוכנות להגנת הסביבה).

"לצורך המשך ההישרדות של הצומח והחי ואפילו בני אדם, הצורה הזו של בורות משתוללת מהווה תופעה מפחידה שלא ניתן להתעלם ממנה. אם לא נבלום את ספקנות האקלים בקרוב, ההישרדות של כדור הארץ בסכנה". היא הוסיפה.

הדו"ח מציין במיוחד את העלייה החדה במספר המדענים המפרסמים מחקרים פגומים המטילים ספק בשינויי האקלים, תכניות הטלוויזיה שמטילות ספק בהשפעת האדם על האקלים, והפוליטיקאים הנשלטים על ידי חברות נפט. כול אלה מסכנים את הביו-ספרה הרגישה של כדור הארץ.
בנוסף, מצביע הדו"ח על עלייה מזעזעת במספר האזרחים הבורים והכסילים, בקרב הציבור הרחב, שמפיצים נתונים מטעים, חצאי אמיתות ואף שקרים טהורים בנושא מגמות האקלים. בכך הם הביאו להרס משאבים טבעיים, הכחדה של מאות מיני חי ומעמידים בסכנה מיידית את שאר המינים.
"עצם העובדה שכול נושא ההתחממות הגלובאלית הנוראית הינו בכלל נושא הנתון במחלוקת מוכיח את ההשתוללות חסרת הרסן של הספקנים" אמרה מקקרת'י, וציינה ששיעור הריכוז של המכחישים הגרועים ביותר הגיע ל 1500 למיליון." למרות שארה"ב מייצרת את הכמות הגדולה ביותר של ספקנים, כול ארצות העולם סובלות מהנזקים של הסירוב של אנשים האלה להאמין בתופעות אקלים קיצוניות ועליית פני הים."
בעוד ה EPA  מודה שהמאמצים לבלום את התפשטות תופעת הכחשה נכשלו בעבר, היא מאמינה שמאמצי חינוך והסברה (תעמולה) מחודשים יכולים לפחות לבלום את ההיווצרות של המכחישים הכי עקשניים, הממשיכים להטיל ספק בדעתם של 97% מהמדענים. למרות זאת, מודה הדו"ח שמספר המכחישים העולה מלמד שייתכן ולא ניתן לבלום תופעה אנושית הרסנית זו.


יעקב

2 תגובות:

גרי אמר/ה...

המפה הזו. זו סאטירה, נכון? סוג של בדיחה. זה חייב להיות.

בועז אמר/ה...

עלית עלינו גרי... האוניון הוא אתר סאטירי מוכר.