22 באפריל 2015

מרץ – החודש החם ביותר בהיסטוריה

זאת הכותרת של פרסום בוואינט, בעקבות פרסום של NOAA   (השרות המטאורולוגי הממשלתי של ארה"ב). אז מה? שוב משתוללת ההתחממות הגלובאלית הנוראית? נגזר דיננו להישרף?

לא בדיוק. זה אותו סיפור כמו הכותרות המפוצצות של "2014 השנה החמה ביותר". הם מנפחים כול מאית מעלה לסיפור של סוף העולם. ההתחממות במרץ, לפי NOAA, הייתה 0.05 מעלה מעל לשיא הקודם לחודש זה, וזה פחות ממרווח השגיאה של המדידות שהוא בערך 0.1 מעלה. וגם – בגרסת המדידות של GISS  לא היה מרץ החודש הם ביותר, אם כי אצלם פברואר היה החם ביותר, וגם שלושת החודשים הראשונים של 2015, במצטבר, היו החמים ביותר. בגרסת המדידות של hadcrut4Met Office -  השרות המטאורולוגי הבריטי) – היו שלושת החודשים ינואר-מרץ 2002 חמים יותר מאשר התקופה הזו ב 2015.

אז, שוב, כרגיל, מנפחים כול מאית מעלה של חישוב מפוקפק לכדי כותרת שמנה וסנסציונית שמטרתה לשרת את תעמולת ההפחדה.


גם "בלומברג" יצא בכותרת סנסציונית "שיאי הטמפרטורה התרסקו שוב" וגם הביאו אנימציה נחמדה הממחישה את עליית הטמפרטורות מאז 1880. 

מה שרואים היטב באנימציה של בלומברג הוא שהטמפרטורות עלו בהתמדה מאז 1880. לא שעלו בשיעור מדאיג – בס"ה 0.8 מעלות צלסיוס למאה שנה. אם העלייה תימשך, בקצב כזה, לא יקרה שום אסון ואף אפשרי שהתועלת מהתחממות כזו תהיה רבה מהנזק.

בכול זאת צריך להדגיש נקודה אחת. העלייה בטמפרטורות החלה ב 1880 (תחילת המדידות לפי NOAA), או אפילו ב 1850 – שהיא, בערך, שנת שפל של "תקופת הקרח הקטנה". מוסכם, פחות או יותר, על המדענים שההשפעה המחממת של הפד"ח שפולטים בני האדם לא הייתה קיימת לפני 1950 היות שעד אז ריכוז הפד"ח באטמוספרה לא היה שונה בהרבה מהריכוז הטבעי שהיה תמיד. אז, את עליית הטמפרטורות בין 1850 ל 1950 אי אפשר לייחס לפד"ח ולבני האדם, והיא התרחשה מסיבות טבעיות, שאותן אין אנו יודעים או מבינים.

אז – איך יודעים שההתחממות מ 1950 ועד היום התרחשה כולה, או רוב רובה (כפי שגורס ה IPCC) בגלל פליטות פד"ח אנושיות, בעוד התחממות בשיעור דומה שהתרחשה בין 1850 ל 1950, התרחשה מסיבות אחרות, טבעיות, לא יודעות?

האמת היא שלא יודעים, ולא יודעים כמה מההתחממות של 1950-2015 מתרחשת מסיבות טבעיות וכמה בגין הפעילות האנושית.


יעקב

תגובה 1:

אשר פט אמר/ה...

ני לא מאמין להם יותר. כאשר אבטיחים הבינו שהטמפרטורות פשוט לא עולות יותר משנת 1998, הם התחילו "להתאים" את הקריאות" של תחנות המדידה, כמו שאתה הראת פעמים רבות בבלוג הזה. התקשורת המלקקת חוזרת בשמחה על שקרים אלו ושמחה לעזור לאבטיחים וה"מדענים" המושחתים ממלמלים משהו שמאפשר להם לקבל את כספי ה"מחקר" מהממשלות.
לבסוף, אני אגיד את זה שוב - מי שטוען כי הוא סמוך ובטוח שפרמטר פיזי השתנה בפחות מ 1/3 האחוז ב-150 שנה (0.75 של מעלה אחת הוא פחות משליש של אחוז במעלות קלווין מהאפס המוחלט), כאשר מדידות אמינות התחילו לפני פחות מ-70 שנה, הוא אידיוט. כן, אני עומד על קביעה זו.
ודרך אגב, שים לב לקנה המידה בגראף של האבטיחים - זה במידות אימפריאליות הנלוזות, במעלות פרנהייט - כדי שזה יראה גדול יותר לציבור הנבער.
אז, לא, אני לא מאמין להם יותר. "העולם" אינו מתחמם בצורה משמעותית וקביעה זו נתמכת על ידי מדידות GISS. מספיק עם השקרים, עיצרו את האבטיחים (הירוקים כלפי חוץ, אדונים בלב)!