29 בספטמבר 2015

פרשת פולקסוואגן (באוניון)


תרגום: בעיתון כתוב: "פולקסוואגן הוליכה שולל את משוגעי הסביבה". הקהל מריע. העיתונאי מדווח: "ההצלחה הגדולה ביותר של החיפושית".

שני שליש מההישגים של אירופה בצמצום הפליטות ממכוניות מאז 2008 לא היו ולא נבראו, הם היו אשליה, או תרמית או דיווח שקר. ה"הישגים" של "הגדלת היעילות" (צמצום צריכת הדלק), והקטנת הזיהום לא היו ממשיים – אלא רק דיווחי שקר.

יעקב



שימו לב למערכות המוסר הכפול שמתגלות מן הפרשה: כאשר שורות התוכנה של יחידת המחקר באונ' מזרח אנגליה "הותאמו" על מנת להעלים ירידה בהתחממות (בפרשה הקרוייה "קליימטגייט" - תמונת אימייל תיאום זיופים מעל) יצא הממסד האקדמאי ב"קונצנזוס" מתגייס להגנתם של המדענים והסתפק בנזיפות קלות.  (ע"ע מיכאל מאן ש"זוכה" על ידי ועדת הבדיקה של המוסד בו הוא עובד).

כאשר תאגיד עיסקי מבצע הונאה דומה בסדר גודל קטן בהרבה סוערות הרוחות ומוגשות התפטרויות. 


בועז





תגובה 1:

יעקב אמר/ה...

בועז, אתה לא מבין.

פולקסואגן רימו בשביל בצע כסף (כדי להגביר מכירות) ובשביל לתת ללקוחותיה (לנהגים) חוויה מהנה, של נהיגה באוטו שסוחב טוב. זה פויה, גועל נפש!

המדענים החממיסטים מרמים בשביל מטרה אלטרואיסטית, מטרה נעלה, מטרה קדושה, כדי להציל את כדור הארץ מההתחממות הגלובאלית הנוראית. רמאות למען מטרה קדושה זה לא רק מוצדק, זאת מצווה. אל גור קיבל פרס נובל בשביל זה.