9 בספטמבר 2015

דב חנין והאירגונים הירוקים זורים חול בעיניים


במהלך הבוקר נחתה בתיבת המייל של אלפי ישראלים הקריאה הנרגשת של קואליציית אירגונים ירוקים המנסה לקשור בין סופת האבק שאנו בעיצומה לבין "משבר האקלים" והמלחמה בזיהום ולהפעיל לחץ על הנשיא רבלין לקחת חלק בהצגה.

וכך הם כותבים: "בעקבות סופת האבק הקשה מזה 70 שנה שגרמה להצפה של חדרי המיון ברחבי הארץ, הבינו שורה של ארגונים חברתיים וסביבתיים כי לא ניתן עוד להתעלם מהשפעותיו של משבר האקלים. " כותבים ניציגי האירגונים החתומים. בהודעה מצוטט אלי בריף, מוביל המאבק במשבר האקלים מטעם מגמה ירוקה: ""סופת האבק מאלצת אותנו להתעמת עם הפיל בחדר. משבר האקלים הוא איום אמיתי והוא קורה עכשיו. הגיע הזמן לקחת אחריות ולנקוט בצעדים ממשיים על מנת לצמצם אותו ולהערך אליו."

גם דב חנין, הקומוניסט הפופוליסט, לא מפספס את ההזדמנות לקפוץ על עגלת האקלים ומפרסם פוסט הפחדה בפייסבוק: "מזג האוויר הזה תפס את כולם בהפתעה. לדברי החזאים בכלי התקשורת, "האובך הגיע בעונה לא צפויה ומכיוון לא צפוי". המשרד להגנה הסביבה פירסם אזהרה מפני הריכוז הגדול באוויר של חלקיקי אבק נשימים, המסוכנים לבריאות. אבל האמת היא שלא צריך להיות מופתעים. כי הפתעות הן הדבר הצפוי ביותר במשבר האקלים המתרחש בשנים האחרונות. קיימת הסכמה מדעית רחבה שהמשבר הזה, "התחממות האטמוספירה", הוא תולדה של גזי החממה שיוצרת כלכלה המבוססת על שריפת נפט, פחם וגז."

מה הבעיה? אין כל קשר בין סופת האבק למשבר אקלים או שינויי אקלים. ישראל היא מדינה קטנה המוקפת באיזורים מדבריים נרחבים וסופות אבק הן חלק מהתופעות של האקלים המקומי ששום מלחמה אליה ירתם נשיא המדינה לא תשנה. (ללא קשר לכך שהצעות הארגונים גם לא רלוונטיות להתמודדות עם סיכוני משבר אחרים).

נראה כי אחת הטכניקות שאימצו האקטיביסטים הירוקים על מנת לגייס דעת קהל ולהפעיל לחץ פוליטי היא הפצת הטעיות ושקרים במסורת אותה הנחיל אל גור. אל גור כבר נתפס מספר פעמים משקר על מנת להשיג הישג תעמולתי. ראו כאן. וכאן. 

בתמונה: צילום מלווין של סופת החול.





אין תגובות: