3 במרץ 2010

טירוף הפאנלים הסולאריים.


ממשלת בריטניה נדבקה גם היא בטירוף האופנתי: היא הודיעה על תעריפים גבוהים אותם יחויבו חברות חשמל לשלם עבור חשמל המופק מפאנלים סולאריים על ידי אנשים פרטיים. התעריפים הם בין פי 7 לבין פי 9 מהמחיר הרגיל של החשמל. חברות החשמל יצטרכו לכסות את ההוצאה הזו על ידי העלאת תעריפי החשמל לכולם. ממשלת בריטניה מעריכה שהעסק יעלה כ 8.6 מיליארד לי"ש. כמות הפליטות של פד"ח שייחסך – בערך אפס.
על הטירוף הזה של בזבוז כספים אדירים לריק זועק הכתב, איש השמאל, חממיסט מדופלם, ג'ורג' מונביוט, בבטאון השמאל בבריטניה, הגארדיאן.
הוא ממשיך:
איננו חייבים לנחש את התוצאות. את הניסוי הזה בדיוק עשתה ממשלת גרמניה לפני 10 שנים. עד שנת 2006 הותקנו 230,000 גגות סולאריים, בעלות 1.2 מיליארד (כנראה אירו). התרומה הכוללת שלהם לאספקת האנרגיה בגרמניה היא 0.4%. התרומה להפחתת פד"ח – אפס. לפני כשבוע הגרמנים החליטו להפסיק את הניסוי ולהקטין בצורה חדה את התעריפים המובטחים לחשמל סולארי. בדיוק כאשר הם זונחים את שגיאתם הענקית אנו (בריטניה) הולכים לאמץ אותה. ממסים את כול האוכלוסייה (גם את העניים) כדי לתת הזדמנות לבעלי בתים עשירים להרוויח על חשבון כולם. טירוף.
מי מתנגד (בבריטניה) לטירוף זה ? השמרנים, הליברלים (האופוזיציה) וכול הארגונים הירוקים מבקרים את הממשלה על שהתעריפים לא גבוהים מספיק!
אכן, עולם מטורף.
יעקב

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אנחנו אומנם לא חכמים יותר, אבל פחות טיפשים. 20 קווי רוחב מדרום לבריטניה ו-2000 שעות של זהירת שמש יותר מהם, היוזמה הופכת מכסילות משוועת לסתם יוזמה גרועה.
נועם.

יעקב אמר/ה...

אני לא בטוח שזה סימן שאנו פחות טיפשים. אם ישראל היתה שוכנת 20 מעלות גיאוגרפיות צפונה, הדבר לא היה מונע ממנהיגנו שאמץ את השטות. וגם - אני לא בטח שההבדל בין מחיר פי 5 (אצלנו) לבין פי 7 אצלם מספיק גדול כדי להצדיק את הסייג "פחות טיפש"