6 באפריל 2010

קוטלי נשרים מגיעים לרמת הגולן.


אנחנו נוהגים להעתיק לארץ כול דבר שאופנתי בחו"ל כולל שטויות ודברים מזיקים. במסגרת זו מדברים על עידוד הקמה של תחנות רוח ברמת הגולן. היום כבר קיימות טורבינות רוח אחדות, בצבע כתום, שמכערות את הנוף לכול המטיילים בגולן. עכשיו רוצים להקים עוד פורונקלים. המניע הוא מחיר "הזנה" מסובסד שחברת החשמל משלמת לבעלי התחנות. החשמל המועט שהן מפיקות נחוץ לנו ולחברת החשמל כמו כוסות רוח למת, הוא לא מביא שום תועלת. בכול זאת שוקלים הגדלת הסבסוד והעידוד של קוטלי הנשרים, מסיבות נעלמות, או כדי להיות כמו כולם.
אנו נלחמים בחירוף נפש להציל את הנשרים הבודדים שחיים ברמת הגולן ומקננים במעלה גמלא, אשר נמצאים בסכנת הכחדה. ועכשיו באים דווקא חכמי (ופעילי) הסביבה ולוחצים להגדיל את מספר קוטלי הנשרים! משוגעים !
תחנות הרוח פוגעות בנוף ובחי וצומח – ראו בתמונה אתר בו מקימים תחנת רוח, כדי שתבינו עד כמה. (ועוד תמונות כאן) תחשבו שכול טורבינה (תורן) מפיקה כמות זעירה ביותר של חשמל ויש צורך באלפים של פורונקלים כאלה.


אני חושב שארגוני הסביבה ושימור הטבע צריכים לצאת למאבק חריף לאיסור הקמה של תחנות רוח קוטלות ציפורים ומשחיתות טבע.

יעקב


9 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הכתיבה על רקע תמונה - בלתי נסבלת.

יעקב אמר/ה...

למה אתה מתכוון ?

אנונימי אמר/ה...

אני מבין שאין בהם צורך אמיתי אבל לקרוא להם "קוטלי נשרים" זו דמגוגיה, גם אם הם פגעו בנשר או שלושה...

Anochi אמר/ה...

המצב הרבה יותר חמור מאשר פגיעה בנשר או שלושה... תלמד את הנושא ותבין שמינים של עופות דורסים ועטלפים עומדים להיכחד באיזורים שבהם הותקנו התחנות

בועז

יעקב אמר/ה...

כאשר מתקינים אלפים או עשרות אלפים של טורבינות, הפגיעה בציפורים מצטברת.
והם קוטלי נשרים - עובדה - בלי להתווכח על המספר.

אנונימי אמר/ה...

נו באמת. לפי אותו הגיון מכוניות הן "מכונות הרג", מריחואנה היא "סם אונס" (בטח מישהי נאנסה אחרי שנתנו לה שאכטה) ודרך החיים המודרנית היא "מסרטנת". חבל ששניכם מתדרדרים לדמגוגיה שבדרך כלל אופיינית ל"צד השני" שהרי לפי אותו הגיון כל דב קוטב טבוע מייד מקרין על התאוריה הכללית. חוזר ואומר: דמגוגיה. 

יעקב אמר/ה...

נגד תאונות דרכים יש מועצה לאומית למלחמה בתאונות דרכים בתקציב של 200 מיליון שקל לשנה.
איפה המועצה הלאומית למניעת קטל הציפורים ?
מדוע תחנת רוח נחשבת "ירוקה" ?

אנונימי אמר/ה...

תחנות הרוח נחשבות "ירוקות" בגלל טרנד של אנשים שלא יודעים את העובדות. הדבר החשוב הוא לעמת אותם עם העובדות החשובות: יקרות, בזבזניות, עולות המון כסף ומייצרות לא מספיק חשמל.
לקרוא להן "קוטלות ציפורים" זה בעיני להיות סנסציוני במקום להתעסק בעיקר.

יעקב אמר/ה...

אני חושב שקטל הציפורים המוגנות, באופן שיטתי, אינו נזק זניח שניתן להתעלם ממנו.