22 ביוני 2010

היכונו להפסקות חשמל.

חברת החשמל צופה שהביקוש לחשמל במשק יגיע היום ל-10,500 מגוו"ט חשמל, מהם חברת החשמל צפויה לספק כ- 9,950 מגוו"ט ואת השאר צפוים לספק יצרני חשמל פרטיים. יכולת הייצור של חברת החשמל עומדת היום על כ-10,800 מגוו"ט.
לאור רזרבות החשמל הנמוכות והפער הקטן בין הביקוש לחשמל לבין יכולת הייצור של חברת החשמל - כל תקלה ביחידת ייצור יכולה ליצור חוסר בחשמל.
כמו שסיפרנו, בהרבה מאד מדינות בעולם יש בעיה של אספקת חשמל סדירה, והפסקות זרם תכופות. אצלנו, עד עכשיו, לא היו הרבה הפסקות חשמל. אבל אם ארגוני הסביבה ימשיכו במלחמת החורמה שלהם נגד האנרגיה ונגד תחנות הכוח, אנו נצטרך להתרגל להפסקות חשמל יום-יומיות, בשלב ראשון "רק" בשעות השיא, ואח"כ בכול שעות היום.
הפסקות חשמל הן אסון מכול הבחינות, בעיקר מבחינה בריאותית.  אין לנו ברירה אלא לבנות את תחנות הכוח הדרושות.
רשות החברות גיבשה מתווה חדש לארגון חברת החשמל... תוכניות יש לרוב. אבל עובדה היא שאין חשמל מספיק, אין תחנות כוח מספיק. אנו נמצאים במצב כושר תפוקה מאד גבולי ומסוכן ללא רזרבות של ממש. ידוע שבחשמל צריך רזרבות של כושר ייצור של כ 20%, אחרת אין אפשרות להבטיח אספקה סדירה. אין לנו כרגע את הרזרבות האלה, הכישלון בהרחבת כושר התפוקה כבר התרחש. הפסקות הזרם בדרך.
יעקב

5 תגובות:

nil אמר/ה...

אתה נשמע alarmistic משהו.

Ira אמר/ה...

זה בסדר, הצד השני (הירוק המדעי) יותר לחוץ, אבל יש לו גם עובדות לגבות את עצמו...

יעקב אמר/ה...

אני alarmist - אבל אל על סמך תחזיות של מודלים אלא על סמך עובדות ברורות.
חברת החשמל נכשלה במשימה להבטיח אספקת חשמל סדירה. כושר התפוקה הוא כזה, שמה שמונע כרגע ניתוקי זרם הוא נס, או מקריות. חשברת החשמל איבדה את השליטה על יכולת האספקה הסדירה.

יעקב אמר/ה...

תיקון: צ"ל: לא על סמך מודלים.

איל אמר/ה...

נו יעקב, אם זה לא על סמך מודלים, זה לא נחשב. (-;