23 ביוני 2010

מכון מחקר בריטי: סוללות הרכב החשמלי לא יחזיקו יותר משנתיים

גלובס מצטט היום (תוך הוצאה מהקשר והגזמה) את מכון המחקר IET (ראו קישור ) היוצא נגד הפרוייקטים המסובדים של הרכב החשמלי.  כפי שכתבנו כאן בעבר, הרכב החשמלי אינו התחליף לרכב המונע על ידי דלקים (אלא אם הכוונה לנסיעות עירוניות קצרות).


יעקב מוסיף כי כתב גלובס כנראה מצטט את הצהובון האנגלי דיילי מייל. במחקר עצמו, שבקישורית, לא כתוב כול מה שהכתב העברי מספר בגלובס. לא כתוב על בטריות שעלולות למות תוך שנתיים.

יצרני המכוניות החשמליות נותנים אחריות לבטריות (ולשאר החלקים) ל 8 שנים, וחזקה עליהם שהם בדקו, ומן הסתם הבטריות לא ימותו אחרי שנתיים, זה סתם ברווז של המייל (או של משרד הפרסום הנמרץ מידי של המכון). מה שכן: הבטריות יקרות מאד, וכבדות. אלה עובדות. מקווים שהמחיר ירד בעתיד, אבל זו תקווה ולא עובדה. הטווח מוגבל וזמן הטעינה ארוך. גם על תרומתם להקטנת פליטות הפד"ח יש מערערים.


בקיצור: לא מציאה גדולה. אבל "בטריות שמתות תוך שנתיים" - זו הגזמה גסה.


תגובה 1:

יעקב אמר/ה...

כתב גלובס כנראה מצטט את הצהובון האנגלי דיילי מייל. במחקר עצמו, שבקישורית, לא כתוב כול מה שהכתב העברי מספר בגלובס.
לא כתוב על בטריות שעלולות למות תוך שנתיים.
יצרני המכוניות החשמליות נותנים אחריות לבטריות (ולשאר החלקים) ל 8 שנים, וחזקה עליהם שהם בדקו, ומן הסתם הבטריות לא ימותו אחרי שנתיים, זה סתם ברווז של המייל.
מה שכן: הבטריות יקרות מאד, וכבדות. אלה עובדות. מקווים שהמחיר ירד בעתיד, אבל זו תקווה ולא עובדה. הטווח מוגבל וזמן הטעינה ארוך.
גם על תרומתם להקטנת פליטות הפד"ח יש מערערים.
בקיצור: לא מציאה גדולה.
אבל "בטריות שמתות תוך שנתיים" - זו הגזמה גסה.