9 ביוני 2010

סיפורה של תחנה מטאורולוגית.

אנטוני וואטס מביא לנו את סיפורה של התחנה המטאורולוגית בביוויל, טקסס, תחנה כפרית הממוקמת נכון – כלומר תחנה תקינה, נקייה מהשפעות אי חום מלאכותי.

הקו הכחול הן המדידות המקוריות – כפי שנרשמו בתחנה. הקו האדום הוא המדידות ה"מתואמות" או "מתוקנות", לפי כול מיני אלגוריתמים של תיקון, שמפעילים גופים מדעיים (ה NCDC וה GISS ). הקו האדום הוא מה שנכנס בחשבון החישוב של הטמפרטורות הגלובאליות.

אנו רואים שבחצי השני של המאה ה 20 – כול התיקונים הם כלפי מעלה – הטמפ' המתוקנת קצת יותר גבוהה מזו שנרשמה בתחנה. בחצי הראשון של המאה ה 20 כול התיקונים כלפי מטה, ובשיעור גדול.
אם "מקטינים" את הטמפרטורות של העבר, ו"מגדילים" את הטמפרטורות האחרונות מקבלים מגמת התחממות ניכרת. בקריאות המקוריות אין שום מגמת התחממות.

גם אי אפשר להבין את ההיגיון של התיקונים. איזו סיבה בעולם יכולה להיות להקטין בצורה כול כך ניכרת את טמפרטורות העבר? ואיזו סיבה יכולה להיות להגדיל את הטמפרטורות בהווה ?
הם כנראה עשו "הומוגניזציה" – כלומר הגדילו את הטמפרטורות בהשפעת תחנות אחרות בסביבה. אבל דווקא תחנה זו ממוקמת היטב, ומודדת טמפרטורות נכון – אז מה ההיגיון לתקן אותה, לפי תחנות פחות אמינות?
הגרף הבא מתאר את הטמפרטורות החודשיות באותה תחנה:



איפה ההתחממות ?
יעקב

2 תגובות:

nil אמר/ה...

מזכיר את תחנות מדידה בישובים קטנים בארץ שלפיהן הטמפרטורות היום די דומות לאלה משנות ה60.

איל אמר/ה...

פשוט ביזיון מתמשך.
לפי בדיקת שנעשו בארה"ב (וגם בארץ), בתחנות הממוקמות נכון לא נראה כמעט שום שינוי במגמה ביותר מ 100 השנים האחרונות והן נשארו פחות או יותר באותו גובה. רק במקומות בהם יש איי חום עירוניים היתה התחממות של 2-3 מעלות.
ועכשיו, לך תוכיח שאין לך אחות...