7 במרץ 2011

אשליות מתחדשות ושקרים.

האשליה של האנרגיה הירוקה גורמת לתופעות משונות כמו למשל הנטיה לשקר ולהטעות, ו"לשחק בנדמה לי" באופן קבוע ורציף בנוגע לאנרגיה זו. הנה דוגמה. שר האנרגיה ושינוי האקלים בבריטניה, כריס הונה, אמר בעת דיון בפרלמנט: (תרגום חופשי שלי):
"האתגרים גדולים. אנו ניצבים בפני ביקוש (לחשמל) עולה, אספקה יורדת ויעדים שאפתניים לצמצום הפליטות. הביקוש לחשמל אפשרי שיוכפל עד 2050 בעוד אנו מקטינים את השימוש בפחם בכלכלה (decarbonizes ). 30% מהחשמל חייב לבוא ממקורות מתחדשים עד 2020 (לפי חוק), לעומת 7% כיום, כדי לעמוד בהתחיבויותינו לאיחוד האירופי. ב 10 השנים הבאות נצטרך להחליף רבע מתחנות הכח הקיימות, תחנות פחמיות וגרעיניות שמגיעות לסוף תקופת השימוש שלהן."
הבעיה היא בקשר לאותם 7% אנרגיה מתחדשת שכבוד השר מדווח עליהם לפרלמנט. על פי הטבלאות שמתפרסמות באינטרנט החשמל בבריטניה בא באחוזים אלה (בערך) 41% פחם, 37% גז, 16% אנרגיה גרעינית, השאר – קצת מהידרו (מים), קצת יבוא מצרפת (שלה כידוע יש הרבה תחנות גרעיניות), ורק 0.7% מ 3000 טורבינות הרוח הפועלות כבר בבריטניה. רוח והידרו ומים שאובים יחד הגיעו לפחות מ 5% במשך 333 ימים בשנת 2010. (מים שאובים הם מים שנשאבו לאגמים גבוהים בעת שיש עודף חשמל, אשר נופלים ומפעילים טורבינות בעת מחסור. מים שאובים אינם בעצם אנרגיה מתחדשת, כי הם נשאבו לגובה בעזרת חשמל קונבנציונלי ולא מתחדש).
חישוב יותר מדויק ומתוקן (שפורט בהמשך הפוסט המקושר) מראה שתרומתה של הרוח לאספקת האנרגיה הגיעה אולי ל 1% או 1.5% מהצריכה (תיקון לעומת ההערכה המקורית של 0.7%).
הצהרת השר על 7% היא הונאה עצמית, והונאה של הציבור והפרלמנט. משום מה זה הפך לנורמה בנושא אנרגיה מתחדשת. כאשר המספרים מאכזבים מדווחים דיווחים דמיוניים, כדי לייפות את המצב. מה שנחשב בדרך כלל כשקר, הפך לנורמה בנושאים אלה, "כי זה ירוק".
יעקב

אין תגובות: