31 בינואר 2012

ההתחממות נעצרה, כנראה לעשרות שנים.

זו דעתה של ד"ר קורי. הנה ציטוט מהבלוג שלה:
We don’t know what the climate will be for the next several decades, there are a number of reasons to expect the continue flat trend for the next several decades. In terms of when global warming will come “roaring back”, it is possible that this may not happen for the first half of the 21st century.

"איננו יודעים מה יהיה האקלים במשך העשורים הקרובים, יש מספר סיבות לצפות למגמה שטוחה (העדר עלייה) למספר עשורים קדימה. באשר לאפשרות שההתחממות תתחדש ביתר מרץ – ייתכן שהדבר לא יקרה במחצית הראשונה של המאה."
היא אינה מקבלת את התחזיות של ה IPCC מה AR4, הצופות להתחממות נמשכת בשיעור של כ 0.2 מעלות לעשור (לפחות 2 מעלות עד סוף המאה).

היא אומרת שיש ארבעה גורמים המשפיעים על האקלים: גזי חממה, השמש, התפרצויות געש ותהליכים טבעיים. בקשר להתפרצויות געש – אין אפשרות לעשות שום תחזית. בקשר לשמש היא אומרת שבהחלט ייתכן והשפעתה, באופן ישיר (על ידי שינוי בעוצמת הקרינה) או באופן עקיף (על ידי שינוי בקרינה הקוסמית) יותר גדולה מאשר מניחים המודלים.
באשר למחזורים טבעיים – יש שני מחזורים – ה PDO (pacifical decadal oscilation ) וה AMO (מחזור באוקיינוס האטלנטי).
שני האחרונים, השמש והתנודות הטבעיות המחזוריות נמצאים בפזה של קירור. לכן – לדעתה חוסר ההתחממות או אפילו קירור צפויים בעשורים הקרובים.
בגרף למטה אנו רואים ניחוש, או בלשון מנופחת – מודל – המנסה לחזות את האקלים עד סוף המאה. הוא מניח מגמת התחממות כללית קטנה, ותנודות טבעיות של 0.5 מעלה לכול כיוון. (הגרף אינו של ד"ר קורי). הגרף מתאים להתפתחויות שהיו ב 150 השנים האחרונות. אבל – לגבי העתיד אינו אלא ניחוש.


לפי תחזית זו צפויה התחממות קלה של כ 0.6 עד 0.8 מעלות עד סוף המאה.
מה יהיה? "הטבע עומד לעשות ניסוי מעניין"
Nature is about to carry out a very interesting experiment

יעקב

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מה עם איזה סיכום על פרשת המסמכים המודלפים והמזוייפים מ"הארטלנד"?

מקווה שתגיע להתעסק בזה בקרוב.