24 ביוני 2014

איפה הכסף? (חלק 2).


המדינות המפותחות הבטיחו ב 2009 וחזרו והבטיחו השנה 100 מיליארד דולר לשנה כעזרה למדינות המתפתחות [העניות] למלחמה באקלים ומעבר לאנרגיה ירוקה.
האו"מ לקח את ההבטחה ברצינות וניגש לעבודה. אחרי 4 שנים של עבודת פרך ומשא ומתן מתיש ומיגע (שהתנהל באתרי נופש בכול העולם במלונות 5 כובבים) הגיעו, סוף סוף, המדינות המתפתחות והמפותחות להסכמה על העקרונות הכלליים לניהול כספים אלה. הפרטים הקטנים עדיין לא סוכמו, לכן יהיה המשך המו"מ  הקשה, במלונות פאר, כרגיל.

אבל, אנו יכולים לבשר, בשמחה ועונג, שסוף, סוף הוקמה "קרן האו"מ הירוקה לאקלים"  UN Green Climate Fund or GCF, בעיר סונגדו, בדרום קוריאה. אומר אחד המשקיפים: "קרן האקלים הירוקה סוף סוף מוכנה לקבל את הכסף, וזה צעד חשוב מאד. עכשיו נותר רק למדינות המפותחות להביא את הכסף. העסק דחוף אסור לאבד אף רגע". [אני לא מתבדח, זה ציטוט!].

הם ממשיכים: "ההסכמים בסונגדו [להקמת הקרן GCF ]  הם הצלחה גדולה, אבל חייבים להבטיח שהכסף באמת יתמוך באנשים שנפגעים הכי הרבה מהאקלים. יש סכנה גדולה שהקרן GCF  עלולה לתמוך במה שנקרא "פחם נקי", גז, או אנרגיה גרעינית – דהיינו באנרגיה מלוכלכת. וכבר יש התנפלות של בנקאים בוול סטריט והבנקים לפיתוח (הבנק העולמי) להעביר את ההשקעות דרכם. אבל, לגופים אלה יש היסטוריה של תמיכה באנרגיה מזוהמת ולהתעלם מצרכי הקהילות, וזה יסתור את מטרות הקרן". [חלילה וחס שהקרן תעזור להקמת תחנות כוח ולאספקת חשמל סדירה].

הם מתנגדים גם לגז בשיטת הפראקינג, ואפילו לסכרים הידרואלקטריים  "הרסניים" (למרות שהם נקיים מפד"ח או זיהום). נפתח מאבק חדש כדי לשמור על הניקיון של קרן האו"ם הירוקה לאקלים GCF, הקרן הוירטואלית.
יעקב



אין תגובות: