2 ביוני 2014

שינויי האקלים מתחממים.


יש אתר של אוניברסיטת ייל המוקדש לנושא התקשורת של שינויי האקלים Climate Change Communication . קהילת החממיסטים אינה מצליחה להבין איך זה שהאנושות אינה מפסיקה לאלתר את כול פליטות הפד"ח. אסון נוראי וחסר תקדים עומד ליפול עלינו כבר, או-טו-טו, עוד כמה שנים (או אולי עוד כמה מאות שנים), ממש סוף העולם, והאנשים אדישים וממשיכים לנשום כתמול שלשום כאילו כלום. (נשימה פולטת פד"ח). הבעיה, לדעתם, היא בעיה של תקשורת – האנשים הדבילים לא מבינים את המסר (המסר), אינם מבינים את גודל האסון הנוראי. צריכים לשפר את התקשורת, כדי להכניס, סוף-סוף לראש המטומטם שלהם את הפחד מפני ההתחממות הנוראית. את ההתחממות עצמה האנשים לא כול כך מרגישים, היא כזו קטנה שבקושי ניתן להבחין בה עם מכשור מדויק. וחוץ מזה, כמעט 20 שנה אין התחממות. לכן, הבעיה העיקרית בתחום האקלים היא (לדעתם) איך להמחיש את אסונות ההתחממות הצפויים ולהפחיד את האנשים בצורה יעילה ביותר.

לצורך כל הם ערכו משאל ומצאו שהמונח "שינויי אקלים", שהוא המונח השכיח והאופנתי לאחרונה, לא כול כך יעיל. המונח הקודם "התחממות גלובאלית" היה יותר ידוע, קליט, יותר מובן, יותר מפחיד (כלומר יעיל). המונח "שינויי אקלים" אומץ לאחר שההתחממות הנוראית די נעצרה בשנים האחרונות (לא שהייתה מי יודע מה קודם). זה לא משנה, לדעת אנשי ייל, הם ממליצים לחזור ל"התחממות גלובאלית נוראית".

בעיתון "ניו יורקר" הציעו כמה שמות עוד יותר יעילים לדעתם. הנה ההצעות: "כולנו נישרף ונמות", "הערים ייהרסו על ידי גלי צונאמי ושיטפונות", "כדור הארץ יהיה כדור אש, ללא חיים". מדענים אחרים הציעו שם זה: "בעתיד תשוטו בסירה בים של גוויות". כול אחד מהשמות הללו יעביר יותר טוב את המסר של הדחיפות הגדולה של הבעיה, לדעתו של דובר של המרכז, ששינה את שמו ל: "דבילים, התעוררו כבר" של אונ' ייל.

הערה שלי: מזל שיש לנו מנהיגים נאורים, כמו ג'ון הולדרן, שמבינים בשבילנו את הבעיה ופועלים ללא לאות כדי להצילנו מצרה, שברוב טמטומנו איננו מצליחים להבין אותה.

יעקב


אין תגובות: