16 באוקטובר 2015

החזאי הראשי בצרפת הושעה בגלל שהביע "ספק" אקלימי

הממסד הצרפתי "מגן" על ההפחדה האקלימית הקדושה באמצעות צנזורה וצייד מכשפות. מי שמביע דעה ספקנית "צהל לא אחראי".

פיליפ ורדייה הוא חזאי ראשי ברשת הטלוויזיה הממלכתית הצרפתית, דמות מאד מוכרת בצרפת, המגיש את תחזית מזג האוויר מדי יום, בערוץ פראנס 2. הוא הושעה מתפקידו בגלל שפרסם ספר ( Climate Investigation ),  בו הוא מביע ספקות בנושא ההפחדה האקלימית ומטיח ביקורת על ה IPCC.

הוא טוען בספרו שחוקרי אקלים בכירים "לקחו את העולם כבן ערובה" בעזרת נתונים מטעים. הוא מוסיף: "אנו בני ערובה בסקנדל עולמי על שינויי האקלים, מכונת מלחמה שמטרתה לזרוע פחד".

הוא קיבל מכתב לא לבוא יותר לאולפן (כדי להגיש את התחזית). הוא אומר: "אני מזועזע, זה המשך ישיר למה שאני כותב בספרי, על המסע להשתקת כול דעה מנוגדת". לדעתו – מדעני האקלים החשובים (רובן ממומנים על ידי כספי הממשלות) עברו "מניפולציה ופוליטיזציה". הוא במיוחד מבקר את ה IPCC  שמשתמש, לדבריו, בנתונים בצורה סלקטיבית וסומך על מודלים שאינם מוכחים.

הוא אומר: "אנו נמצאים כעת, ללא ספק, במישור (מגמה "שטוחה") ואיש אינו יודע אם השינויים הטבעיים יובילו בהמשך להמשך ה"מישור", לעלייה או ירידה". הוא גם מציין את ההשפעות החיוביות של ההתחממות אפשרית ואומר שזה טאבו, מבחינה פוליטית, לדבר על השפעות החיוביות למרות שיש כאלה.

הוא אמר שהוא מבין שהעמדות שהוא הביע (ושיש לו זכות מלאה להביע) מביכות את הערוץ הממשלתי הצרפתי שמחויב לעמדה הממשלתית המקדמת את וועידת האקלים הקרובה (קופ 21) שתתקיים בדצמבר בפריז. הוא החליט לכתוב את הספר ביוני 2014, כאשר לאורנט פאביוס, שר החוץ הצרפתי, זימן לפגישה את החזאים של ערוצי הטלוויזיה והאיץ בהם להדגיש את ההפחדה האקלימית בהופעותיהם. (פאביוס גם הופיע בצילום שער של שבועון, מחופש לחזאי, תחת הכותרת "יש 500 יום כדי להציל את כדור הארץ".)

האיגוד המקצועי של עובדי הטלוויזיה הממלכתית קראו לפטר את ורדייה – במקום להגן על זכויות העובד שלו. גם הם התגייסו למשימה הפוליטית הקדושה של ההפחדה האקלימית.

זה לא מדע, זה צייד מכשפות.


יעקב

2 תגובות:

אשר פט אמר/ה...

FRANCE 2 היא אותה הרשת שהיפיצה את עלילת הדם של מותו (כביכול) של מוחמד אל-דורא ב2000 בתחילת אינתיפאדה 2. ראו כאן http://www.seconddraft.org/index.php?option=com_content&view=article&id=62&Itemid=80
כמו כל צרפת השוקעת והרקובה, גם FRANCE 2 מנוהלת ע"י אליטות "פרוגסיביות" (משמע - אינטיליג'נטסיה של השמאל), עוכרי ישראל, ארה"ב (של לפני אובמה) ומקדמי עניין האבטיחים (ירוקים כלפי חוץ, אדומים בלב).

ואגב, הנה http://www.bbc.co.uk/programmes/p035dk68 קטע משעשע של ה-BBC שבו המראיינת מנסה בזהירות לרעין את VERDIER מבלי להגיד שהוא אומר שהכל קישקוש. פשוט יותר מראיון, זה הצהרת עמדה...


ביטוח לאומי טלפון אמר/ה...

נותן השירות אמור להיות אמין, נעים הליכות ומעניין בצורה זו או אחרת. מצד שני אם יש דברים המפריעים לו לתת שירות הולם ואמין, החברה בה הוא עובד חייבת לשמוע את דעותיו ומאווייו. בטח שלא לפטרו, כי אמר אולי דברים שלא מסתדרים לחלוטין עם מה שהחברה חושבת.