30 באוקטובר 2015

פוטין לא מאמין בהתחממות הגלובאלית


פוטין, נשיא רוסיה, לא מתייחס ברצינות להתחממות הגלובאלית, ולא מאמין שבני האדם הם הגורם העיקרי לכך. השקפותיו לא השתנו מאז שאמר, בשנת 2003, בוועידה אקלימית, שטמפרטורות יותר חמות יאפשרו לרוסים להוציא פחות כסף על מעילי פרווה לחורף, ולהשיג יבולי תבואה יותר טובים, ותודה לאל על כך. פוטין לא מאמין שיש התחממות גלובאלית, וזו רמאות לנסות להגביל את הפיתוח הכלכלי של ארצות שונות, כולל רוסיה, בגלל תירוץ זה.

ההפחדה האקלימית אינה אופנתית ברוסיה, כמו במערב, ואינה תופסת מקום מרכזי בתקשורת או בספרי הלימוד בבתי הספר. הציבור הרוסי אינו חשוף להפחדה האקלימית האינטנסיבית של התקשורת המערבית.
הספקנות של פוטין נובעת מעבודת מחקר מעמיקה ורצינית על האקלים שהטיל על צוות מדענים רוסיים בשנת 2000. המדענים מצאו שאמנם יש התחממות, אבל זה חלק ממחזורי שינוי טבעיים, והגורם האנושי בהתחממות קטן אם בכלל. האקלים הוא מערכת מאד מורכבת ומסובכת, והראיות שהובאו כדי להצדיק את הצורך "להילחם" בהתחממות הגלובאלית מאד קלושות.

בביקור באזור הארקטי, בשנת 2010, פוטין חזר והתבטא שבעוד האקלים אכן משתנה, הוא מטיל ספק בחלקו של האדם בזה.

הספקנות הזאת מתבטאת גם ב"התחייבות האקלימית" שרוסיה הגישה (כמו כול המדינות) לקראת וועידת האקלים בפאריס. הם התחייבו חגיגית להוריד את הפליטות שלהם, עד 2030, לרמה שהיא ב 70-75% פחות מאשר בשנת הבסיס 1990. ההתחייבות "היפה" הזאת היא בדיחה (כמו כול ההתחייבויות של כול המדינות) בגלל שהפליטות ברוסיה בשנת 2012 כבר היו יותר נמוכות מרמה זו, ולכן, פוטין בעצם הכריז שרוסיה תגדיל את הפליטות שלה. פליטות הפד"ח ברוסיה ירדו באופן חד אחרי שנת 1990 (שנת נפילת ברה"מ), כאשר כול בתי החרושת הקומוניסטיים הפרימיטיביים, והמזהמים נסגרו. גם ככה, מתנה רוסיה את "התחייבותה" בהכרה של שאר הארצות בתרומת היערות של רוסיה בספיגת הפד"ח (כלומר במכירת "זיכויי" פד"ח). כלומר – רוסיה רוצה גם כן, כמו כולם, לנצל את שיגעון ההתחממות הגלובאלית כדי לקבל כסף מהמערב.

פוטין הוא לא דוגמה ולא סמכות בשום נושא, אבל דבר אחד יש לאמור לזכותו: הוא לא מחויב לאופנה, לתקינות הפוליטית, לאידאולוגיה ולהיסטרית ההמונים של המערב. הוא לא נסחף אחרי השיגעונות האופנתיים במערב, יש לו שיגעונות משלו... ודבר אחד בטוח במאה אחוז: התחממות גלובאלית תעשה רק טוב לרוסיה, שהבעיה הגדולה שלה הוא הקור השורר במרבית שטחה, לא החום.

כבר דיווחנו קודם שפוטין גם הרשה לעצמו לאמור את האמת הפשוטה ש"תחנות רוח הם הבל" והאמונה שאפשר לבסס את הספקת האנרגיה שלנו על רוח ושמש היא שטות.


יעקב

אין תגובות: