5 במאי 2016

פליטות הפד"ח באירופה עלו


פליטות הפד"ח באירופה כולה עלו מעט ( ב 0.7%) בשנת 2015, לעומת השנה הקודמת. על זה מדווח דו"ח שפרסם אירוסטט – ארגון הסטטיסטיקה שך האיחוד האירופי. זאת – בהמשך לדיווח קודם על עליית הפליטות בגרמניה.

העלייה אינה משמעותית. והפליטות מושפעות גם מגורמים מקריים, כמו מזג האוויר והמצב הכלכלי. חורף קשה גורם לשריפת הרבה דלק לחימום בתים... אבל, השנה האחרונה, 2015, הייתה "החמה ביותר בהיסטוריה" אז הפליטות עלו למרות החורף החם... ביוון הייתה ירידה ב 5% בפליטות – הדבר קשור כנראה במשבר הכלכלי הכרוני שלהם. הדבר מראה שוב שהדרך הבטוחה ביותר להוריד את הפליטות היא על ידי גידול העוני. אנשים עניים וארצות עניות פולטים פחות פד"ח.

העלייה שבה וממחישה את חוסר התועלת בהשקעות גדולות באנרגיה משמש ורוח – למרות ההשקעות האלה הפליטות לא יורדות, כי השמש והרוח מייצרים רק מעט אנרגיה ובאופן תזזיתי (ללא שליטה בזמן שבו האנרגיה מיוצרת).

גרמניה צפויה להוציא בשנת 2016 כ 31 מיליארד אירו על סובסידיות ירוקות – תשלום ליצרנים ירוקים מעבר לשווי החשמל שהם מייצרים. זאת עלייה של כ 11% לעומת 2011, ועד 2020 צפויות הסובסידיות לעלות בעוד 30%. כול הכסף הזה משיג אפס ירידה בפליטות...

הנה מחירי החשמל למפעלי תעשייה בארצות שונות – המחיר הגבוה באירופה נגרם בעיקרו על ידי סובסידיות ירוקות, והוא מבריח מפעלי תעשיה הצורכים הרבה אנרגיה (כולם) לארה"ב וארצות אחרות.




יעקב

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

"המחיר הגבוה באירופה נגרם בעיקרו על ידי סובסידיות ירוקות,"

לא נכון.

מחיר גז בארה"ב, עד לפני ירידת המחירים החדה עמד על כ 5 דולר לעומת 15 דולר באירופה.

התקנות הסביבתיות באירופה הרבה יותר נוקשות מאלו שבארה"ב

התחרותיות של אירופה לא יכול להיות מבוססת על מחירי אנרגיה נמוכים אלא השכלה גבוהה וייצור סופר מודרני.

ביפן מחירי האנרגיה עוד יותר גבוהים....