14 באוגוסט 2016

פצצה מעופפת


בהמשך לפוסט הקודם על הסכנה של התפרקות טורבינות הרוח, הנה עוד כמה תמונות וסרטונים של התופעה השכיחה והפוטוגנית הזאת.


שימו לב שחדר המכונות שבראש עמוד הטורבינה שוקל 290 טון, ויש בו כמויות גדולות של שמן מכונות, שזה הדבר שנשרף ומוציא עשן שחור. להבי הטורבינה אורכם אולי 120-150 מטר ושוקלים 10 טון כול אחד.
לשים גוף ענק כזה, גוף מסתובב, מאתיים מטר מעל לראשינו זה לא רעיון כול כך נחמד. לשים עשרות אלפים כאלה בכול מקום זו זוועה. יש מקרים מתועדים בו עפו הלהבים המתפקרים למרחק של אפילו מייל שלם (1600 מ') מהבסיס. לכן, הייתי אומר שטווח הביטחון מהמפלצות צריך להיות כ 2 ק"מ, גם מסיבה זו ולא רק בגלל הרעש.

בנוסף – בארצנו היבשה, יש חשש משריפות קוצים ויער שייגרמו על ידי הטורבינות המתפרקות.
כול אלה מתווספים על הפגיעה של הרעש ועל קטל הציפורים והעטלפים, והשחתת שטחי טבע. הנזק של הטורבינות גדול בהרבה מהתועלת השולית שבהפקת כמות זעירה של חשמל, לפעמים (25% מהזמן) ובזמנים שאין לנו שליטה עליהם (ולכן, ייתכן, ואין צורך בזרם באותה עת).


יעקב 

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

משרד הבריאות מאמץ את עמדת המשרד להגנת הסביבה בסוגיית התחנות הפחמיות בחדרה: כמה ימים לאחר הדיון בוועדת הכלכלה על המשך הפעלתן, שלח ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' איתמר גרוטו, מכתב לשר האנרגיה יובל שטייניץ ובו פירט את עמדתו הרשמית של המשרד: המשך פעילות התחנות לאחר התקנת הסולקנים פירושה תמותה עודפת של 50 בני אדם בשנה באזור חדרה (35 מקרים בחדרה וכ-13 מקרים נוספים בפרדס חנה-כרכור). נוסף על כך, צפויה גם תחלואה גבוהה יותר בדרכי הנשימה, וכן עלייה בהיקף מחלות הלב וכלי הדם והסרטן. לאור זאת עמדת משרד הבריאות היא שיש לסגור את תחנות 1-4 בתחנת אורות רבין בחדרה.

טורבינה נשרפת לא הורגת אנשים.

סוף עידן הפחם בישראל מתקרב, אתה מוזמן להמשיך בהגיגך חסרי הקשר למציאות

יעקב אמר/ה...

"סוף עידן הפחם בישראל מתקרב"
טוב שיש נביא בבלוג שלנו הדואג לגלות לנו את העתיד.
סוף עידן הפחם מתקרב, והוא יתקרב בהתמדה עוד 100 שנה.

אנונימי אמר/ה...



נו טוב, ללעוג זה טוב, ללעוג בלי לדעת על מה מדברים, זו איוולת

שטיינמיץ מכריז על הפסקת ייצור בתחנות 1-4 באורות רבין תוך 6 שנים. לא יתקינו סולקנים, יקימו במקום זאת תחנות גז.

מדובר על כ 1400 מגה וואט, 10% מהיצור בישראל

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3696340,00.html

יעקב אמר/ה...

נכון. ייתכן והגז יותר הגיוני וזול בשביל מדינת ישראל שהתברכה במרבצי גז.

שים לב שלא השמש ולא הרוח מחליפים את הפחם.
ואם יאזל הגז (אולי בעוד 50 שנה אולי לא) יחזרו לפחם.

אנונימי אמר/ה...

צעד קטן ליעקב!

מכיוון שגז יהיה השפע בגלל ההתפתחות המואצת בקידוחי גז וטכנולוגיות ההובלה אפילו בארה"ב גז עדיף על פחם , וכך גם באירופה . למעשה ברמצ המחירים הנוכחית - בכל העולם.

מכיוון שתחנות גז ניתן להפעיל בקבועי זמן קצרים שילוב שלהם עם רוח / שמש + אחסון אנרגיה הוא הכיוון.

פחם עם רוח / שמש - זה בעיה, גז עם רוח / שמש - מתאים כמו כפפה ליד.

עוד עשור , כשמכוניות חשמליות יהיו יותר נפוצות , פתאום יתברר שיש פתרון לאגירת אנרגיה - מכוניות חונות וזה יצטרף לסוללות זרימה ברמת ספקי החשמל, סוללות ביתיות ושאר אמצעים לאגירת אנרגיה - אפילו גלגלי תנופה

ברור לי שאין לך מושג בכל אלו, אבל בסוף תדע.....

דבר אחד בטוח - הפחם סיים את תפקידו . זה יקח שנות דור , אך זה קורה - כפי שאף אחד לא מחמם יותר בתים עם פחם, לא ייצרו חשמל מפחם.

אל תאמין לי - רק לך ובדוק כמה תחנות פחם חדשות נבנו באירופה או בארה"ב ב- 3 שנים האחרונות.

יעקב אמר/ה...

" גז עדיף על פחם , וכך גם באירופה"

לא, אירופה אסרה על שימוש בשיטת הפראקינג (חוץ מבריטניה שהחלה כעת, אחרי התנגדויות רבות ואולי פולין). הגז באירופה מיובא (25%) מרוסיה במחיר הצמוד לנפט. הוא עדיין יקר באירופה, הפחם מתוצרת עצמית בגרמניה, פולין וספרד יותר זול.

אבל - אם יש גז, ואם הוא יותר זול, אז בהחלט גז יותר טוב מפחם _ כי הוא יותר נקי.
יש וויכוח על כמות רזרבות הגז שקיימות, יש שטוענים שהכמות מוגבלת. אם הם צודקים, והגז יאזל בעוד כמה עשרות שנים, יחזרו לפחם. כמויות הפחם הזמינות הן עצומות.

בקשר להתאמה בין גז למתחדשים - כאמור אינך מבין את העניין. אכן ניתן להפעיל ולכבות טורבינות גז לפי גחמות הרוח (בהתראה קצרה) אבל אז הגז פועל בנצילות נמוכה בכ 50% מתחנות כוח מחזור משולב - כלומר - תחנת גז המשתלבת עם הרוח שורפת אולי פי שניים גז לכול קוט"ש שהיא מייצרת. זה גם מייקר את החשמל וגם מעלה את פליטות הפד"ח. זו נקודה שלא קלטת, כי אין לך מושג ירוק בנושאים אלה, אתה רק יודע לדקלם תעמולה ירוקה רגשנית.

באשר לאיחסון חשמל - גם את זה אינך מבין כלל. אפשר להשתמש בבטריה לאחסן חשמל להפעלת סמארטפון או מחשב נייד (וגם רק לכמה שעות). אי אפשר לייצר בטריות לאיחסון חשמל בכמויות הגדולות שאנו צורכים. זה עניין כמותי - אבל אתה רק מבין תעמולה, לא מבין מספרים.

תחנות הרוח הן בזבוז זמן וכסף לריק, אין בהן שום תועלת, רק נזקים.
השמש יש בה תועלת כולשהי, קטנה, בארצות חמות, דרומיות, אבל גם בהן היא מספקת חשמל רק 20% מהזמן (בחישוב שנתי) במקרה הטוב ביותר. היא צריכה תחנות כוח פחמיות או גזיות לשאר הזמן, 80% מהזמן. ומהמחיר - תשכח מזה....

אנונימי אמר/ה...

מה הקשר בין איסור פארקיניג למחיר גז? - אירופה קונה גז שמחירו ירד דרסטית , במחירי ייבוא בגלל השיפורים הטכנולוגיים בהפקה והובלה. אפילו ישראל מייבאת היום גז נוזלי במחיר נמוך ממחיר רכישת הגז מהמפיקות הישראליות....




"אי אפשר לייצר בטריות לאחסון חשמל בכמויות גדולות".....

אוי לבושה.

תחפש בגוגל FLOW BATTERY.

באשר למחיר פרויקטי PV - בדובאי מכרז ענקי נסגר ב 22 אג לקילוואט , ומגה מכרז אחריו נסגר במחיר יותר נמוך.