16 באוגוסט 2016

מוכרים לוקשים סולאריים.


בטקסס מכרו לאנשים לוקשים סולאריים, והאנשים קנו, בהשפעת התעמולה הירוקה הגורפת. לדוגמה: מכרו לאדם מערכת לוחות שמש ביתית במחיר כ 20 אלף דולר. בעסקת חבילה נתנו לו באותו כסף גם בידוד של הגג. הבטיחו לו חיסכון כמעט מלא  בחשבונות החשמל. אמרו שתוך 6-7 שנים – החיסכון בחשבון החשמל יכסה את עלות המערכת, ואחרי זה הם ירוויחו רווח נקי במשך עוד 15-20 שנה.

מסתבר שלא דובים ולא יער. החיסכון בחשבון החשמל היה כ 9 דולר לחודש, וההוצאה על הפאנלים הייתה כולה הפסד נטו. החברה GEE  מכרה ללקוח לוקשים ירוקים.

כמה עשרות תלונות ברוח דומה התקבלו באתר BBB  "עסקים טובים". הנה תלונה אחרת: "במשך חודשיים אחרי התקנת הלוחות עלו חשבונות החשמל שלנו ולא ירדו. ההשקעה הזו הייתה סיוט חיינו". תלונה אחרת: "רימו אותנו. זו ההשקעה הגרועה ביותר שעשיתי בחיי. אחרי שהוצאתי 25,000 דולר, אני מצליח לחסוך, בממוצע רק כ 20% בחשבון החשמל שלי.". החברה GEE  גם התעללה בלקוחותיה ולא ענתה לתלונות שלהם.

אחרי שכתב הניו יורק טיימס התלבש על הנושא, פנתה החברה והגיעה להסדר עם המתלונן הראשון. היא אסרה עליו לפרסם את פרטי ההסדר. כנראה שהחזירו לו את הכסף, בתנאי שישתוק ולא יפרסם.
בתור שרות לקוראינו - ראו הוזהרתם: פאנלים סולאריים הם יקרים ולא כדאיים לשימוש עצמי. הם מפיקים מעט מאד חשמל כי הם פועלים רק כ 20% מהזמן (אצלנו), בחשבון שנתי. התקנת הלוחות כדאית רק אם מובטחות לכם סובסידיות, על חשבון אחרים. למשל: אם מובטח הסדר "מונה נטו" שלפיו מחייבים את חברת החשמל לקנות מכם את כול החשמל שהפאנלים מייצרים במחיר הקמעונאי של החשמל – כ 50 אג' לקוט"ש – בלי קשר לחשמל שאתם צורכים או לא צורכים.


יעקב

אין תגובות: