14 ביוני 2010

הפאנל הבינממשלתי הציג קונצנזוס מזוייף לתקשורת

הפאנל הבינ-ממשלתי לשינוי אקלים (IPCC ) הוליך שולל את העיתונות והציבור בכל האמור לאמונה כי קיים קונצנזוס של אלפי מדענים, כך אומר אחד המדענים ה"פנימיים" שעסקו בדו"חות ה-IPCC, מייק הולם (Mike Hulme ) במאמר אותו פרסם לאחרונה. 

לפי הולם המספר האמיתי של המדענים שתמכו במסקנות הדו"ח בנושאי שינויי אקלים היה מספר "עשרות של מומחים". טענה זאת נכתבה במאמר "התקדמות בגאוגרפיה פיסית".


"טענות מסוג של 2500 מן המדענים המובילים בעולם הגיעו לקונצנזוס לכך שפעילות אנושית הינה בעלת השפעה משמעותית על האקלים יוצרות מצג שקרי", אומר הולם "ומעמידות את ה-IPCC בעמדה פגיעה לביקורת".

הולם משמש כפרופסור המתמחה בשינויי אקלים בית הספר ללימודי הסביבה באוניברסיטת מזרח אנגליה ומייסד מכון "טיינדל" לחקר שינויי האקלים. כן אותה אוניברסיטה בה פעל מיודענו ג'ונס הנמצא במרכז פרשת "קליימטגייט". הולם היה אחד העורכים המובילים של הפרק העוסק בתרחישים בעקבות שינויי אקלים בדו"ח השלישי של ה-IPCC.


האם מדובר בהתרחבות הסדקים במגדל השן האקדמי שנבנה באוניברסיטת מזרח אנגליה? כך נראה....


Hulme’s depiction of IPCC’s exaggeration of the number of scientists who backed its claim about man-made climate change can be found on pages 10 and 11 of his paper, found here.

4 תגובות:

איל אמר/ה...

דווקא הם צודקים, אלפי מדענים תומכים בהם:
ביולוגים, פסיכולוגים, ארכיאולוגים, היסטוריונים ואפילו כמה בעלי תארים בחינוך!
באשר למדעני אקלים: מה יש להם כבר לתרום בנושא?

יעקב אמר/ה...

לא נכון.
עיקר התמיכה היא בקרב הפוליטיקאים, התקשורת והעסקנים הירוקים, לא המדענים.
מדענים, מדענים אמיתיים, סותמים את הפה, לא אומרים דברים "על בערך" ואינם מתערבים בוויכוחים שאינם מתחום מומחיותם. בקיצור: הם שותקים.

במקום להתעורר ולפעול להצלת היוקרה המדעית, הם מעדיפים להתרכז, כול אחד בתחומו הצר, ולשתוק בנושאי אקלים.

איל אמר/ה...

הלוואי והיית צודק. אז לא היינו רואים בכל שני וחמישי מחקרים ה"מוכיחים" את קיום ההתחממות ההגלובלית לפי פצעי האקנה, לטאות שנעלמו מאזורי המחייה או יערות גשם שנכרתו, והכל, הכל בגלל ההתחממות הגלובלית. אנשי מדע מכובדים כבר מזמן הבינו שהכי קל לירות את החץ קודם ואחר כך לצייר סביבו מטרה, והמטרה תמיד תהייה "ההתחממות הגלובלית" (סליחה, כיום זה כבר "שינויי האקלים"). זה מביא סיקור עיתונאי, כבוד, וכמובן - כסף. הרבה כסף. למה להתאמץ לחפש את הסיבות האמיתיות? הן לא סקסיות (צייד לטאות לצורכי מסחר, כריתת יערות לצורך זריעת שדות "דלק ביו" וכולי).

יעקב אמר/ה...

יש גם כאלה...
ויש גם כלכלנים (שטרן, קרוגמן) שתופסים טרמפ על הגל.
יש...